fredag 21 december 2012

Ta fyra, betala för...inget?

Detta inlägg kanske egentligen skulle ha varit fyra separata inlägg men efter moget övervägande slog jag ihop dom till ett.

Först av allt vill jag presentera den kompletta svinstia mitt garage har förändrats till under dom senaste månaderna, jag vet inte varför jag beter mig på det här viset men jag antar att det har med min diagnos att göra? - Min intolerans mot rött vin och mentholcigaretter alltså...
Som lök på laxen kastar jag in en bild på en TIG-svets ur AGA´s modellprogram anno 2013. - Jösses vilken mysfaktor när det durrar i hela garaget under pågående svetsning!

Eftersom, som jag nämnt tidigare, mina grejer inte bygger sig av sig självt, så tvingas jag nöta på med min hyllning till det svenska HBTq etablissemanget - Tonton Macoute, den framtida juvelen i dom Boréska samlingarna.
Idag blev det det sista fästet till oljerören som fick min uppmärksamhet eftersom styrstoppet som jag egentligen tänkte göra blir swinfult hur fan jag än gör. Fästet blev iaf färdigsvetsat och naturligtvis så blev det en hel del slipning också.
Det blev inte så bra och det gick heller inte fort - man kan säga att det blev en spegelbild av tillverkaren.

Efter att jag fullbordat min exercis tänkte jag unna mig lite musik, musik har man ju läst en hel del om och det verkar ju onekligen vara ett mycket spännande tillskott till den numer ganska traditionella kulturfloran.
Jag plockade fram den nyinköpta resegrammofonen, öppnade den och monterade dit veven. Döm av min förvåning när det verkar vara nåt fel på själva verket - det verkar ha gått varg i fjädern på nåt vis...
Efter en snabbtitt konstaterade jag att egna åtgärder eventuellt skulle komma att påverka garantin i en negativ riktning, jag kommer därför att kontakta "His Master´s Voice" angående åtgärdspaket, omedelbart i morgon bitti.
Således blev det ingen musik idag.

Slutligen tänkte jag dra en mycket personligt färgad analys - och med "personligt färgad analys" menar jag naturligtvis "objektiv analys" - av Centerns nya idéprogram som jag läste igår.
Eftersom det enbart är en 36 sidor lång upprepning  av ett liberalt Utopia, så tänker jag inte ens bemöda mig att delge nån analys utan jag nöjer mig med att konstatera att det är trams.

Just det!
Jag måste bara visa den instruktion min advokat upprättat för att få till rätt böjar på ramrören vid ett avancerat järnsporrechopperbygge.















5 kommentarer:

  1. Ja men då är det ju glasklart, 3 på första och 3 emellan.
    Att ingen tänkt på det innan...

    SvaraRadera
  2. Arnold is the man !

    Funderar på att göra en beställning från americat under dagen, jag kollar om de kan skicka med en repsats till speldosan.

    SvaraRadera
  3. Vafalls!? Ingen stilla undran hurvida pöbeln väljer att lindra torrsprickorna i deras levrar och med vilket medikament? Jag kliver resolut fram och deklarerar mitt recept för kvällen: Sprit + sockerdricka. Över å ut.

    SvaraRadera
  4. Viss förvirring för undertecknad med, men två öl har det hunnit bli. Nu tar jag nog lite Rom och dukar fram lite pysselaccessoarer.
    Vad gäller Centern kan jag bara vara tacksam över att de begränsat tokerierna till 36 sidor. Trevlig afton önskas från Hans G

    SvaraRadera
  5. Kära vänner.
    Jag ber två gånger om ursäkt för att jag inte hunnit få ut min sedvanliga interpellation.
    En förklaring till detta övertramp är att jag nödgats utfodra mina barn då den ansvarige på mödernet är ute i förvärvslivets irrgångar.

    Då problemet nu är åtgärdat ser jag helst att all vidare korrespondens, alternativt kompletteringar av redan bifogade uppgifter, nedtecknas under det aktuella inlägget.
    Jag betackar mig för att det blir något som liknar anarki på den här bloggen.

    SvaraRadera