onsdag 12 december 2012

Lite sällskap.

Ikväll hade jag äran att ha sällskap i garaget, Min vän Johan visade nämligen vänligheten att hjälpa mig med att fiffla avgasrör till Trajjan.
Som tack för det fick han först och främst vänta på mig medan jag hängde med kyrkoherden, sen fick han till råga på allt göra det mesta jobbet själv då jag hade fullt upp med att larva mig med POR15 tanktätningssystem - Ett pyssel som såhär i efterhand känns fruktansvärt onödigt eftersom tanken var tät från början och tätningen var minst lika omständigt som att sköta om en Tamagotchi, Hade jag istället visat god ton och betett mig som folk så hade avgasrören sannolikt varit färdiga nu.

Mycket trevligt med lite sällskap iaf, dessutom är det jävligt juste när det händer grejer även på dom fronter man inte har fullt offensivt fokus. - Synd att man är ultragringubbe och inte ber om hjälp lite oftare...

Anledningen till att jag bad just Johan om hjälp är såklart att han är en fantastiskt trevlig människa, samt att han är den självklara betvingaren av rostfritt stål, som trots sin späda ålder har ett manslivs summerade erfarenhet och svingar en TIG-brännare som ingen ann.

Tack för idag Johan.

Detta kommer att bli ståtligt.

6 kommentarer:

  1. Alltid trevligt att ha lite gott sällskap i verkstan.
    Nästan ännu trevligare om man dessutom får något gjort, vilket verkar varit fallet.

    Jag kommer att vistas en hel del på godset under kommande månad, mycket möjligt att det blir ett besök med (blå) byxorna på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jomen , klart det ska bli rikligt med grovdoppa på Enebergaslätten ?

      På återseende, adjö.

      Radera
  2. Men... Tätar du saker som är täta? Förklara för oss hjon.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi kan kalla det för bristande självförtroende.
      Drabbades av paranoia inför det faktum att en eventuell por skulle kunna ställa till med förstörd lack - jag vill inte att min lackör ska få sitt verk förstört pga att jag inte kan svetsa.
      Hellre säker än ledsen...

      Radera
  3. Lester, Detta med självförtroendet måste du ta vid hornen.
    Tro på dig själv, min vän. Du är större än ett dött ting, och kommer följdaktligen vinna över det kalla stål som utgör en brittisk bensintank.

    Ibland...

    SvaraRadera