måndag 17 december 2012

Jag filar, alltså finns jag.

Efterlängtad garagetid bjussade på fortsatt arbete med det övre motorfästet.
Nu börjar det i alla fall närma sig färdigt, svetsningen i ramen gör jag när jag ryckt ur puffran.
Finishen på fästet är inte hundra men det skiter jag i eftersom inget annat på ramen är särskilt bra heller. Såhär i efterhand hade det kanske varit bättre att göra en ny ram - men varför ska allt vara så bra jämt?
Jag blev påmind om att det är lite trix att svetsa uppochner också, jag sätter nog dit resten av prylarna med PL400 istället...

Jag vet inte riktigt om fästet skämmer eller inte - fästet anses ju vara av stor vikt så jag får väl pruta lite på min flickaktiga förtjusning över att ta bort saker den här gången.
I det här fallet fanns det ju  i och för sig inget övre motorfäste när jag köpte skiten, därför är ju detta att räkna som ett framsteg för min del.

Jag avslutar med att citera The Specials - "This is the dawning of a new era"





3 kommentarer:

  1. Skulle vilja påstå stt det där fästet blir riktigt jävla fröjdens alababa asså !

    SvaraRadera
  2. Blir fint det där, fila på!

    Ego lima, ergo sum (eller något liknande)

    Månne det Borréiska credot till (det blivande) släktvapnet
    Se http://tinyurl.com/bvfnm6n

    Naturligtvis skall du ha fästet så att du kan överföra alla vibrationer till ramen ;)

    SvaraRadera
  3. Ser skitbra ut. Har man åkt TurnerTwin utan toppfäste så vet man vad som menas med tjocka handtag när man varvar.

    SvaraRadera