söndag 2 december 2012

Punchdags!



Söndagspromenad med cigarr är ett mycket gentilt tidsfördriv. Fint väder men kallt som i gulag, efter en stund nödgades jag klä på mig lädervante för att inte flickfingrarna skulle frysa loss!
Nu blir det garanterat pyssel med öfvre motorfäste till trajjan och säkerligen annat också...
Jag funderar på att driva ut min inre köld med lite juste raggarmusik?
Lilla Rickard Penniman sägs ju kunna tina upp vem faan som helst när han bankar djävulen ur både ebenholz och elfenben?
Eller kanske Chuck Berry - Ni vet USA's svar på Samantha Fox?
Och till det rökes, med fördel, pipa stoppad med GHB.
Published with Blogger-droid v2.0.6

19 kommentarer:

  1. Det är för mig en gåta hur någon vill bli sedd ihop med en askpelare som är längre än 1,5 ggr cigarrens diameter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den ramlar av när den är mogen - utomhus spelar det ingen som helst roll, inte för mig iaf...
      Nackdelar?

      Radera
    2. Det handlar om omtanke. Tycker du inte om din cigarr? Om nej - låt den se ut som skit då. Om ja - vårda och sköt den därefter!


      Barbar.

      Radera
  2. Jag har fått bilder av dig (Gunnar) med längre askpelare än så där!
    Lev som du lär, gamle man.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det lär ha varit i rent avskräckande syfte, eller så var det för att statuera exempel.
      Långa askpelare är fult. Och ramlar i knät när man kör bil.

      Radera
  3. Världsmästaren har presenterat fakta som tillsett att det uns av begynnande dåligt samvete jag drabbades av, härmed är som bortblåst.
    Jag körde heller inte bil under min promenad.
    Däremot kommer jag hädanefter att ha dina förmaningar i beaktande när jag tar mina söndagspromenader med cigarr. - Givetvis kommer jag dessutom att fortsätta mina promenader till fots.;-)

    Som en passus vill jag tillägga att kändes som om glöden mådde bättre under askpelaren än att vara blottad och naken ute i kylan...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stellan är en vis man i mångt och mycket, men när det kommer till askpelare skulle jag inte lyssna på hans ord.
      De egeländska cigarrerna brukar nämligen se förfärliga ut - som exploderade skämtcigarrer i ens änden, och helt uppblötta och söndertuggade i andra.

      Radera
  4. Ha ha! Ligger sanning i det, liksom i det faktum att jag sett Gunnar svärandes vifta bort aska ur knät mer än en gång. Såväl i BoogieVanen som på Doktor Flotte i Mainz.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den perfekta askpelaren, om man får önska, är som sagt max 1,5 gånger cigarrens diameter i längd, svagt konisk, kompakt och med täckbladets ådring bevarad.
      Nu blir det ju inte alltid så, men det är att eftersträva - och jag blir lika harmonisk varje gång det läget uppstår.

      Var det Cronos som så barbariskt tömde askkoppen i boogievanen?

      Radera
    2. Måste hålla med här angående askpelaren.

      Radera
    3. Dock tyder den ståtliga askpelaren ett hantverk värt att beskåda!!

      Radera
    4. Äh, gör som ni vill gents, men jag föredrar relativt kort aska då jag intalat mig själv att den kalla askan ger smak åt luften som sedan passerar igenom cigarren. Någon som återtänt en slocknad kall cigarr har säkerligen smaken jag pratar om fast etsat på tungan :-(
      Men känner jag verkligen smak? Vet ej, men helt klart en fuckups jag lider utav!

      Radera
  5. Måste ha varit Cronos, han hade ju svårt att uppskatta lukten.

    SvaraRadera
  6. Var är Flugfiskaren när det bjuds avancerade cigarrdiskussioner?

    Appropå cigarrer så känns det som att regelverket för rökning av detsamma börjar bli lite av en börda... Jag kanske bör återgå till den problemfria och friluftsbetonade vassrökningen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Börda? Ha, säger han som har ritualer runt allt.
      Vad blir det för cigarr på torsdag? Ska jag ta med mig något?

      Radera
  7. Fasen vad bökigt det verkar vara att röka cigarr. Jag gillar att ta en tagg.....Commerce med filter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha!
      Commerce med filter! - Varför är jag inte förvånad? :-D

      Radera
  8. Chucken och Samanta är ju som Karl och Ada!

    Har meckat lite koppling i kväll, bygger om en krokig trefingers till en rak femfingers.

    Vilket junk, otroligt om det skulle funka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trefingers? - Trehänders har jag hört talas om...

      Radera