fredag 28 december 2012

Fredag!

Äntligen har det blivit fredag - Världens starkaste dag!

Kvällen till ära prövas lite nya grepp i min himmelska boning, den engagerade minns säkert den drinklista som Gunnar så formidabelt delade med sig av tidigare, jag har valt att uppleva en av akterna på denna lista - nämligen en "Solglimt".
Jag tog iofs Eau De Vie istället för konjak och jag är inte särskilt glad i is så jag lade i två bitar för ordningens skull istället för  den krossade diton som receptet föreskriver...
Jag väljer nog att kalla min variant för "Månglimt" med tanke på att månen, just idag, gläder mig med sin trinda uppenbarelse och lägger sitt silver över gnistrande snö.

Såå...
Vad vräker allmogen i sig medan det aftnas en decemberfredag?

Published with Blogger-droid v2.0.6

3 kommentarer:

  1. Så trefligt att du valde att pröva din gom med lite pommac för omväxlings skull.
    Jag är spänd på resultatet.
    Kommer det utfalla till belåtenhet? ja, vem vet.

    SvaraRadera
  2. Solglimt. - En mycket trevlig attraktion, jag kan föreställa mig att den är lika trevlig mellan hägg och syren som under decembermånen.
    Bra tips Gunnar!

    SvaraRadera