söndag 30 december 2012

Jag vetefan...





Igår fortsatte jag min mission med att eventuellt ha bromsljus...
Jag vet inte riktigt varför men ena gången jag kollar på den, nu rådande, eventuella lösningen så tycker jag att det blir ok. - Nästa gång jag kollar tycker jag att det ser förjävligt ut.
Det hade varit lättare om grejerna, per automatik, hade blivit bra/snygga om dom var roliga att tillverka...
Synd att man inte vill bli påkörd bakifrån av en timmerbil, då hade man ju bara kunna skita i hela anrättningen.

8 kommentarer:

  1. Va, bygger du en cross eller enduro att köra på skogsvägar? Eller var har du tänkt beblanda dig med timmerbilar?

    SvaraRadera
  2. Bli säkert skitballt, men trajjor brukar inte ens ha bromsar. Den friktionsanrättning dom bestyckades med orginal, kommer inte ens den sömnigaste timmerbilschaffis överraskas av... Fast det är klart, ett motornypljus vore kanske en bra grej.

    SvaraRadera
  3. Enduro vet jag inte, men mina laglösa mc kompisar säger att det kan vara bra med bromsljus, och i ett försök att framstå som seriös och allvarsam tänkte jag att jag skulle låta deras erfarenhet leda mig...
    Jag är orolig och ängslig nu, vad ska jag ta mig till?

    SvaraRadera
  4. Går det inte bygga in någon form av pendelhistoria i själva bakljuset, har för mig att jag sett något liknande någonstans...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går alldeles säkert - man skulle ha haft en kvicksilverbrytare.
      Mekanik är ju väldigt trevligt, så jag låter mig ofta ledas av dess djävulska lockrop.

      Radera
  5. Tycker det blev förträffligt även om jag har lite svårt att fatta varför.

    Stellan var ju nåt på spåret, koppla oljetrycket till bromsljuset!
    Bakomvarande kommer genast se när färden slutar.

    Adjö.

    SvaraRadera
    Svar
    1. "Jag tycker att det blev förträffligt även om jag har lite svårt att fatta varför."?
      Varför det blev som det blev eller varför du tycker att det blev bra?

      Skicka krypteringsnyckeln till meddelandet via e-post... ;)

      Radera
  6. Varför bromsljus naturligtvis!

    "Chopper- Motorcyklarna
    kapades av all icke nödvändig funktionalitet
    för att på så sätt minska vikt för att öka
    prestanda. Därav ordet från engelskans
    "chop" som i hugga av. "

    Tänkte nog att det inte skulle åkas så mycket...
    Fördomsfullt av mig.
    Klart hbtq trajjan kommer rulla med oss till Jokers bla.

    Må ni alla ha en förtrollande afton och ett underbart nytt år!

    SvaraRadera