fredag 7 december 2012

Att göra "en Palme".

Mårten Palme har polisanmält regissören till filmen "Callgirl" för Förtal av avliden - Dvs pappa Olof.
Jag har tyvärr inte hunnit se filmen men jag kan ändå påstå att en manöver av den här kalibern känns en aning överilad...
Om man kan svälja att pappsen ljög hela svenska folket rakt upp i ansiktet under Geijeraffären så borde man rimligtvis tåla att det insinueras saker i en fiktiv tolkning av en händelse?

Glädjande är att Mårten fortsätter att bära familjen Palmes moraliska fana högt.

Knullgubbe
Storrökare och misstänkt knullgubbe.

5 kommentarer:

  1. Palme, ett namn som höjer blodtryck.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Man får väl ändå ha en viss förståelse för Mårtens agerande, det görs ju gällande i filmen att karaktären som rätt och slätt kallas "statsministern" köper sex av minderåriga. Att Olof inte var nåt helgon är ju ställt utom allt tvivel, men att han skulle vara torsk i bordellhärvan finns det ju inget somhelst som tyder på, ska bli intressant att följa en eventuell process om detta....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om det går till process så kommer ansvarig utgivare av filmen garanterat att åka dit.
      Enligt mig så spelar det ingen roll, eftersom det inte är en dokumentär så kommer folk ändå att lägga valfri värdering i det dom ser.

      Jag vill inte insinuera ehuru Palme köpte hor eller inte, jag kan bara inte riktigt se nyttan i att anmäla filmen då en dom varken gör från eller till vad det gäller pöbelns uppfattning om Palme. Dom flesta har ju sin uppfattning solklar för sig, och dom som inte har det kommer inte ens att fatta kopplingen mellan filmen och personen Palme - antingen för att dom är för unga eller för ointresserade.
      Förmodligen känner dom inte till Geijeraffären alls...

      Du har dock en poäng.

      Radera
  4. Ju mer jag läser om Palme och hela det politiska spelet under kalla kriget, desto mer förvånas jag över att ingen tog honom av daga tidigare. Kan rekommendera Anders Jallais blogg, förresten. Rättshaverist och psykopat måhända, men det finns mycket att fundera över.

    SvaraRadera