onsdag 5 december 2012

Nu går skam på torra land!

När man, efter en hård arbetsdag, äntligen får sitta ned vid det uppdukade middagsbordet så tror man naturligtvis att det kommer att bli en trevlig hedersstund i lag med sina närmaste.
Istället för den förväntat trevliga familjestunden, tvingas jag förklara för mina barn, som med rödgråtna ögon undrar varför Arla säger att söndagen är veckans bästa dag, att det egentligen är fredagen som håller den titeln...

Att Sveriges största mejerivarutillverkare sprider den här typen av helt vansinnigt konstig information gör mig både ledsen och besviken!
Varför vill Arla skada barn!?
Vad har barnen i Sverige gjort för att förtjäna detta?
Vem kan ha påverkat Arla i den här riktningen och framförallt varför?
Sannolikt är det Homintern som, med ett djävulskt grin, gör sitt yttersta för att kasta världen över ända...

Jag trodde att Bondeförbundet var en organisation som ville Sveriges val och ve - inte driva nationen mot ett ovisst öde!

Efter detta kommer Arlas sortiment alltid att ha en ton av högförräderi. - Det finns inget försvar Arla!
Denna dag kommer att bli ihågkommen som "den svarta onsdagen" i framtida litteratur.

Fredagen är veckans konung och skulle med lätthet ta fram liklukten på en lättviktare som söndagen.

Published with Blogger-droid v2.0.6

7 kommentarer:

  1. Man ska texten på Arlas förpackningar med en nypa salt!?

    Tidigare när det serverades 2dl mjöklförpackningar på lokala lunch-haket (måste ju vara några år sedan) så stod det: "Innehåller 1,5% mjölk". Antingen var det ren okunskap eller var det...?

    Får ju verkligen hoppas att det var tryckfelnisse eller jävelskap. Annars vete gudarna vad de övriga 98,5% var. Iaf så ändrardes texten så småningom till 1,5% fett.

    SvaraRadera
  2. Jag postade genast en kopia till Arla.
    Nu väntar vi bara på svar.

    Adjö

    SvaraRadera
  3. Jag tror det är.en konspiration. Tyska intressen har fått en väg att påverka den nya generationen då de är som mest sårbara, vid grötintaget. Och vilka idéer de har, brunsch? Vad hände med söndagsskola, kanske följt av en bilutflykt där föräldrarna glatt röker medan det nyfikna barnet står på kardantunneln och ser in i framtiden. En stilla runda runt bilaffären, som självklart är stängd, det är söndag. På hemvägen en oannonserad påringning hos ett par bekanta som har kaffepettern på spisen och där mor blandar en tillbringare med saft till de yngre.
    Fy, tysken kommer snart! Tjing Hasse G

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag trodde att det var finska intressen i Arla?
      Våra finska bröder och systrar kan inte vilja våra barn illa, så det måste vara någon form av komplott!
      Allt det här gör mig rädd - vad händer om fredagens storhetstid dör med min generation!?

      Radera
  4. Ett folk som badar bastu och dricker jallo kan omöjligt vilja våra barn ont...

    SvaraRadera
  5. Jag har ju bland annat gjort jobb åt svensk mjölk, ett företag som värnar om bla Arlas intressen.
    Hmm... tror ändå att tusken kan ligga bakom.

    Ännu inget svar.

    Vi närmar oss en ny fredagkväll, hur ska detta sluta?

    Kan man kräva en offentlig ursäkt och upprättelse?

    SvaraRadera