måndag 10 december 2012

Öfvre - del 2.

I söndagens ganska sparsamt tilltagna sköte, fanns i alla fall plats för fortsatt tillverkning av det, gällande Triumph, ack så nödvändiga övre motorfästet.
Lite borrning, slipning och svetsning fick mig att, under kvällens tidiga timmar, brista ut i en hyllning till den engelska industrialismen genom att knyta näven och på göteborgsmanér skrika JA! (Med kort a)
Ovanstående hyllning ackompanjerades av Trubbel`s Snedstegsvals.
Om jag får lägga några ögonblick till på fästena så kommer dom att bli fullt dugliga för ett swin som mig.

Efter avslutat värv försökte jag bjussa ett par av dom människor som jag tror tycker minst sämst om mig på firande av andra advent. Tyvärr dök det upp en del förhinder, bland dom var faktiskt rallybajs en avgörande faktor gällande en av dom presumtiva gästernas frånvaro...

Min advokat hedrade mig i alla fall med sin närvaro och vi drack glögg och stojade på vuxet vis - dvs att vi satt i soffan och pratade om elsystem och annat livsviktigt.
Hursomhelst var det trevligt!



4 kommentarer:

  1. Rallybajs är inget man vill ha i söndagens sköte.

    Fästena ser väldigt fina (läs:lite överarbetade) ut.

    Jag läste en gång att ett tema måste återkomma på tre platser.

    SvaraRadera
  2. Tjusigt värre ! Kommer man kunna glo på knarren i framtiden...Elmia ?

    SvaraRadera
  3. Erik.
    Tack.
    Om man kan kalla hålborrat för tema så är treenighet redan uppnådd.

    rocket.
    Tack.
    Jaa hörrudu... Den lär väl stå i garaget tills ägaren får tillåtelse av landsfiskalen att manövrera den på allmän väg.

    SvaraRadera