fredag 28 december 2012

När det kroppsliga och det andliga möts.

Eftersom man inte kan leva på kärlek allena så passade jag ikväll på att njuta av vad naturen har att ge.
Kräftor naturligtvis, och till det en flaska billig Cava - mest för att jag tycker att det är festligt med bubblor, men även för att det får mig på ett så barnsligt humör...

Jag kan inte nog understryka den fröjd jag känner att dessa små röda läckerheter ger mig.
Om jag någon gång skulle få beskedet att jag är skaldjursallergiker så kommer jag att tacka min lyckliga stjärna att jag inte tog min cyanidkapsel den där gången jag blev ertappad med så kallad "självbefläckelse" - utan istället sparade den till ett tillfälle som, hur konstigt det än låter, kunde vara värre.
Jag bjöds dessutom en hel del solglimtar innan skaffningen vilket var en ynnest.

Published with Blogger-droid v2.0.6

5 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tyvärr inte, den jag har är den jag tilldelades under invasionen av Normandie.

      Radera
  2. Döden i bröstfickan, tanken svindlar.
    Blev ingen fredagssponk för min del, nu tjatar frugan om att vi ska åka till Bolaget. Jag vill bara mögla och spisa skivor i garaget...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Följ med ditt hjärtas sång på en liten utflykt vetja!
      Mögla hinner du nog göra ändå - förstår att musik lockar iofs...
      Om ni dessutom rörde varandra på det förbjudna sättet under gårdagen kan du väl inte vara sämre än att du sällskapar till världens mysigaste butik?

      Radera
  3. Vi åkte tillsammans, det var jättetrevligt.

    SvaraRadera