fredag 28 december 2012

Manlig fägring.


Igår hade jag sällskap i garaget igen, det börjar bli ett jävla spring där - två besök bara i år!
Jerker kom på besök och han hölls både med goda idéer och glada tillrop ang bromsljuskontaktens placering.
Ljuset i mitt liv spenderade kvällen med att sitta och skvallra med ett par kärringar från byn, det var en fruktansvärd tur att dom inte gick ut i garaget. - Antagligen hade dom blivit galna av åtrå vid åsynen av, inte mindre än, två mycket tilltalande alfahannar som hängav sig åt manligt och tufft grovarbete!
Just det!
Det är ju fredag idag. - Ni vet vad som gäller.
Jag återkommer med en personlig dryckesrapport så fort jag kommit ifrån den sagovärld jag väljer att kalla för arbete.
Published with Blogger-droid v2.0.6

19 kommentarer:

  1. Jag tycker det är skönt att slippa besök i garaget, kommer det någon jävel så blir det bara massa VARFÖR frågor. Eller, Kan det där verkligen vara skönt frågor. I kväll tänkte jag pippa, det kommer att bli kul, men först ska jag mögla en stund i garaget...

    SvaraRadera
  2. Just det, Firestonemacka på knarren ?

    SvaraRadera
  3. Hahaha!
    Du är onekligen en man med särodlad egenart rocket. ;)
    Visst är det Firestone!

    SvaraRadera
  4. Boulard var ju namnet vi sökte.

    Skål då pastorn!

    SvaraRadera
  5. Mannen med fränaste sidvagnsekipaget (Vespa) i hela Enköpings härad....

    DP says: SKÅL!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dove si vuole tempo, la roba viene buona.

      Addio.

      Radera
    2. Chi ha il tempo?

      DP says: A presto...

      Radera
  6. Svar
    1. Ja som Carl Åke Cederhök en gång sa, Låt hjärtat va me (på Göteborska), utan det blir inget bra, för mycket hjärna och inte tillräckligt hjärta funkar ofta bra men ser dussin ut....

      DP says: Form before function...

      Radera
    2. Nja visst hette han Sten Åke C men efter att ha plöjt igenombåde minnet och min iTunes visar det sig att det var Sonja Hedenbratt som sjöng "Låt hjärtat va me" men det är ni nog för unga för att komma ihåg....

      DP says: Även gubbar kan slinta på tangentbordet...

      Radera
  7. Vad är det för kontinentalt hokus pokus ni hålls med!?
    Rättning i ledet!
    Magen in, bröstet ut och blicken mild o glad.

    SvaraRadera
  8. Hoppsan, påkommen med handen i syltburken...
    Skall icke upprepas.

    Adjö

    SvaraRadera
  9. Ha ha! Som jag håller med Rocket! Folk som inte har nåt att göra ska inte göra det bland folk som har att göra;-)
    Av den anledningen har min verkstadsadress aldrig hamnat på min hemsida.

    SvaraRadera
  10. Förresten, vad använder du för balsam, Erik?

    SvaraRadera
  11. Samma som dig Stellan, det vet du ju. ..

    SvaraRadera
  12. Gissa vem som låg och lurade i brevlådan igår? jo FixarErik dock på papper i senaste MCM, synd att dom inte korrläst artikeln men hojen är ju bara såååå rätt...

    DP says: Den fränaste 2012'an jag sett....

    SvaraRadera