onsdag 5 december 2012

Nu åker vi!


Som en härlig gudomskälla...

4 kommentarer:

  1. Lost in time?
    Kan denna dinka vara av intresse? Observera storleken,detta är inte oversize a la Luftwaffe utan mer av standardstorlek. Finns få här hemma, billigast i Usa och UK, dyra som knark i Schweitz und Deutschland.

    http://www.ebay.co.uk/itm/Vintage-1940s-gents-Helvetia-military-style-hand-winding-wrist-watch-/370706145445?pt=UK_Jewelery_Watches_Watches_MensWatches_GL&hash=item564fcee0a5

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte eftersom jag inte kan öppna länken i mobilen, men av din ytterst anonyma beskrivning låter det ju intressant. - Så länge det inte är nåt nyproducerat...
      Skägget?

      Radera
  2. Nej inte Skägget, men kopplingen är att jag såg på annan blogg att du frågat honom om Helvetia från 40-talet
    I samlarkretsar är tyska tjänsteur eftertraktade oavsett om det är järnvägsklockor eller krigsmakten och Helvetia står högt i kurs. Vissa avdelningar i Adolfs krigsmakt väcker som säkert bekant fortfarande starka känslor. Flygaruur och Wehrmachtur är det enligt erfarenhet inga problem med, däremot vägrar t.ex Kaplans att sälja SS och Totenkopfgraverade ur.Icke förty betingar denna typ av ur höga priser. Lämnar ödmjukt över till var en att ha sin egen åsikt om symbolvärdet runt dessa ur.
    Sökningen jag gjorde och tydligen klantade till länken till är ebay.co.uk under Jewelary and watches. Sen kommer det ett knippe från jordens alla hörn. Allt från Kina är troligen skräp,för övrigt är det som vanligt; kolla upp så noga går. Lycka till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill ha en utan nazismsymboler, jag ska ju använda klockan och då kan jag inte bära en klocka vars symbolik jag inte står för.
      Nog för att skallen är en ball symbol men inte i detta fall.
      Tack för tipset - jag kollar om det dyker upp nåt som passar min portmonnä...

      Radera