fredag 30 november 2012

Fredag. - I god tid för en gångs skull.

Haha!
Veckans schuckraste dag och tillika dagen då alla löneslavar kan unna sig att leva som den Disponent dom egentligen skulle vilja vara.
I fantasins värld finns ju som bekant inga gränser, varför det är lätt att föreställa sig att det egentligen är Onsdag en stund efter lunch istället för fredagkväll, och missionen på agendan är att hålla hov för sina styrelsemedlemmar på stadens hotell - självfallet regelrätt klädd med jackett och plastong, istället för att diska en långpanna och titta på TV iklädd mysbyxor med hål i samt ett linne av hustrumisshandlartyp.
I och för sig, inte vet ju jag vad som försiggår i dom småborgerliga hemmen, en sak är dock säker - Fredag är det, tvivelsutan!

Dagens meloditips.
King Dude, med den mycket dansanta Lucifer´s the light of the world - Den gör sig utmärkt till en riktig dragnagel bestående av Calvados utspädd med tårar från en vuxen man med existentiell tvehågsenhet.

Slutligen och som vanligt.
Vad dricker en man eller kvinna sprungen ur det svenska folkhemmets pura ande, en så sagolikt vacker kväll som denna?

26 kommentarer:

  1. Just nu sippar jag kaffe och slösurfar, det är jag tamefan världsmästare på. Planen är att tassa ner till garaget och brotcha en liten bussning, efter det kan det bli en liten glöggare med extra fjäder. Kommer även blänga på mitt Svensktillverkade kopiatanklock...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Både kaffe och glögg är mycket trevliga drycker. - Glödgar du ditt vin på egen hand eller köper du fabriks?
      Tanklock by Fredde eller? :)

      Själv sitter jag med en Eau De Vie och Troca i näven och läser Per Albin Hanssons "Folkhemstal" från 1928. Nästa sväng blir det nog Renat och Grappo...?

      Radera
  2. Jag har köpt det av Lidingö-Martin men gjutarn heter nog Fredde...Jäkligt fint.

    SvaraRadera
  3. Ett par stöl har slunkit ner å nu lite Bl*ssa årgångsglögg KALL. Inte alls så tokig faktiskt.
    Senare kanske jag tar en dryckesrunda med mina polare: Jack D och John J&sons

    SvaraRadera
  4. Ett äkta svenskt piratlock på min ära!
    jag skjutsar ungar och fruar halva kvällen, sen skola en Oud svalka min sargade strupe.

    SvaraRadera
  5. Lester: Är det inte dax att behandla fenomenet kompiskram ? (På tal om inget)

    SvaraRadera
  6. Stellan.
    Avbrott i produktionen är alltid ett gissel. ;)
    Oud? Är det en IPA?

    rocket din gamla piratvarukonsument!
    Hahaha! Det var ett bra uppslag, jag startar med att skärskåda min egen uppfattning i ämnet för att eventuellt återkomma med en analys.

    SvaraRadera
  7. Jag har just avslutat en flaska med öl och funderar på att hasa mig upp i soffan och öppna en till.
    Är det alkisvarning att föredra okall öl? Fyllde på glöggförrådet idag, igen. Det som hindrar mig från att värma en panna är gammelkatten som lagt sig över min fot och näppeligen uppskattar den störning förflyttningen skulle innebära. Glöggen får anstå tills han får anledning att fortsätta sitt slappande i annan position. Vill avsluta med att önska hen en god afton!
    Tjing Hasse G!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att föredra okall öl skulle jag vilja påstå är en fördel eftersom du då, redan vid fem-tiden kan ta med elva stycken Arboga 10,2:or och placera invid vardagsrumsbordets ben, då slipper både du och katten framtida störningsmoment i form av ett antal, annars nödvändiga, upp å hoppa under kvällen.

      Radera
  8. Förresten!
    Svartsjö. - KALL GLÖGG?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blossa Clementin 2009 brukar jag förtära sommartid med is i.
      Kattgubben Presto tackar för tipset om att länsa kylen så han kan kvarstanna i orubbat bo sas. Fast åldern börjar göra blåsan stel, eller om det är brist på träning av densamma så efter fyra stycken brukar jag få ta en vända på lo i alla fall.
      Hasse G

      Radera
  9. Dricker & dricker... För att vredga Gud och dra in riksdaler som med nöd och näppe räcker till införskaffning av grötsaltet jobbas det som vanligt även denna helg.

    Förövrigt lever jag som vanligt på universums energi, ekivoka minnen av "fräcka fredag" och kallvatten. Fridens liljor!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Runar.
      Du är onekligen en muntration i mitt i övrigt så utarmade och torftiga liv!

      Radera
  10. Först nu fick man slå sig ner och fundera på vad i alkoholväg som skall konsumeras i afton. Har hasat runt i plåten halva kvällen, julkalendrar skulle hämtas och svetsar skulle levereras... Åkte förbi Älvsjömässan och kunde se att på parkeringen gladde sig ynglingarna i sina bilar åt den uppkomna halkan! Nu skall det här drickas kaffe och congacspetsad glögg och minnas när man själv letade efter sladdvänliga ytor med sin Opel Ascona när den första snön färgade marken vit...

    SvaraRadera
  11. Lester, din barbar! Oud Beersel är spontanjäst!
    Drusse, berätta gärna om när du brehasade Ascona B i Gudö!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stellan.
      Jag dricker inte öl och kan inget om öl, jag bara kastade ur mig nåt för att verka lite insatt och världsvan men ändå med ett uns blyghet liggande som ett dunbolster över resonemanget.. - Jag gillar dock Baron von Trenck.
      Spontanjäst? Måste man sitta och passa ölet då så att man inte missar dess spontanitet?

      Drusse.
      Berätta!

      Radera
  12. Dricker inte ÖL !!! Totalt jävla mörker...

    SvaraRadera
  13. Absolut! Jag bjussar gärna på att folk kan få åtnjuta ett skratt på grund av min klantighet...

    Jag had en finfin brun Ascona A som jag hade försett med en gammal rallyknota i, ingen raket men den råmade fint ur 36/36 webern, hursom så skulle bilen avyttras och en av de yngre i trakten tyckte att min bil var ett väldans fräckt åk. Bästa försäljarkostymen togs på och när grabben frågade hur bilen fungerade på grusväg så var jag inte sen med att erbjuda en tur för att visa dugligheten på just grusväg... Vi sladdade lite grann och på återfärden så tänkte jag att om vi kör lite bredare i sista kurvan så skulle grabben bli extra imponerad och bilen vara såld! Det gick brett och som ett brev på posten så fick jag veckans returställ, min rallykärriär fick ett abrupt slut när vi for ner i gyttjan på det två meter djupa krondiket med ett redigt plask... Båda framstolarna släppe från sina underreden och vi satt som limmade mot vindrutan, jag hade en jycke med mig och hon blev så stressad över situationen så hon satte sig och nervösbajsade mitt på grusvägen efter att vi kravlat oss upp på vägen igen... Som tur var gick det inte speciellt fort och gyttjan hade väl en slags dämpande effekt så ingen skadade sig, som grädde på moset så blev det då ingen affär... Bilen bärgades med hjälp av en kranbil, det krokiga rambenet grovriktades och bilen bytte så småningom ägare, nya ägaren klagade dock vid ett senare tillfälle över att den nötte ner däcken i fram onormalt fort...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha!
      Så jävla skönt när det ska bjussas på stilning men slutar i nån form av skam över att man kunde ha skadat den man skulle stila för.

      Radera
  14. Så jävla förjdens alabama asså ! Nevösbajsade...

    SvaraRadera
  15. Varför negligeras King Dude...?
    Det är både obegripligt och lite skrämmande!

    SvaraRadera
  16. Ha ha! Det e glas, det är glas!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmmm...Glas?
      Har Champ tagit starkt eller är det bara så enkelt att mitt bländande intellekt inte står rustat för den typen av utmaningar du erbjuder?

      Radera
  17. Dra åt helvete vad bra jag är på att göra hemmagjord glögg! Mormor har lärt mig! Kan nog tänka mig att bjuda herrarna vid tillfälle och glänsa lite faktiskt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Josef! - Välkommen!
      Hemgjord glögg låter makalöst trevligt.

      Radera