torsdag 22 november 2012

SR P3 - Språkrör för drogliberalism och moraliskt förfall.

Jag provade att lyssna till melodiradion för ett litet slag sen, jag bjöds då på en bit som framfördes av Syster Sol och två andra, för mig obekanta artister.
Kärleksrevolt, som jag tror att den heter, handlar såvitt jag kan förstå om att Babylon censurerar och försöker begränsa utrymmet deras musik får i samhället. Det görs klart att narkotika är något positivt och att polisens primära uppgift är att trakassera artister som verkar i deras genre.
Alltså vad i helvete!
Att gnissla om censur när man spelas i riksradion känns ju en aning bakvänt.
Att man tillåts höras i riksradion trots uttalad drogliberalism, är enligt mig ett bevis på att att verkligheten faktiskt är precis tvärtemot hur dessa artister upplever den. - Det kan ju  eventuellt vara så att deras huvuden faktiskt har påverkats i en negativ riktning av fnitterturkskonsumtion...

Hursomhelst, jag kan uppskatta Syster Sol och genren i sin helhet, men att sjunga om att Babylon försöker tysta ner en, samt att göra sitt yttersta för att få olagliga droger att framstå som en naturlig del av livet, det är inget annat än trams!

Och vad det gäller P3 så kan dom fortsättningsvis ta sina pk "journalister" och sin homosexglorifieringsvänsteragenda och dra åt helvete!
Fan! Jag får ventilsläpp i pumpen. - Om man ändå fick en kortlek och ett grönmålat rum på Sidsjön...

5 kommentarer:

  1. En modern variant av Mera bränvin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Med den väsentliga skillnaden att brännvin inte är olagligt.

      Radera
  2. Bra Lester! Jag får också spelet på detta!
    Förr var det bara Gangsta och reggae, men nu ska ju till och med töntiga svenska pojkband hylla droger. Jag får precis som du spelet på texter om smutsiga bängen, skratta åklagare i ansiktet och allt jävla gåsande.
    Vilket samhälle vill dom ha? Tror dom på fullaste allvar att något blir bättre av att förebilderna lär ungdomarna att flumma?

    Jag hade en farbror som började röka lite gräs, sen blev det tjack, sen blev det Skogskyrkogården.

    Dessutom håller man de yrkeskriminella med inkomst, och det måste ju kännas bra när man "softar med en spliff".

    Ironin i Mera brännvinn var svår att ta miste på, här finns ingen ironi.

    SvaraRadera
  3. håller med dom förgående talarna.Men du Lester sidsjön är numer flyktingförläggning.O21 håkan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såklart!
      Vad skulle det annars vara?
      Flyktingförläggningar är snart det enda det här landet är i behov av.

      Radera