måndag 19 november 2012

Konsten att "unna" sig...

Idag var min plan att jag skulle svarva lite prylar till styrstopp, men efter konstaterad materialbrist och allmänt förfall blev det ingenting av med den saken.
Naturligtvis blev jag mycket ledsen över detta och när jag i samma veva, av en händelse, fick syn på oljetanken till Tonton så tänkte jag att jag banne mig hade förtjänat att unna mig någonting riktigt roligt.
Sagt och gjort!
Slipning påbörjad. - Mmmm....

Allt man behöver är vatten, slippapper och en grej att slipa - Busenkelt!

2 kommentarer:

  1. För ett par år sedan kom jag fram till att polera aluminium (eller något annat för den delen är helt meningslöst).

    Jag har försökt sluta men tyvärr är man liksom fast i missbruket. Dvs jag får återfall då och då. Som tur är har jag med tiden kunnat sänka ambitionsnivån så att jag kan sluta innan ytan är så blank att den inte ens reflekterar ljus utan blir osynlig...

    Ett enkelt trick jag kör med för att inte polera varje aluminiumbit jag ser är att tänka på det inte helt fastställda sambandet mellan Alzheimer och förhöjda aluminiumhalter i hjärnan.

    SvaraRadera