torsdag 8 november 2012

Att gå händelserna en smula i förväg...

Då jag tidigare, i egenskap av paladin för den mentala delen av den svenska folkhälsan, riktat trevande förfrågningar till eder, dsv den svenska allmogen, ang.levnadsteckningar, rådande dryckeskultur och rekordeliga fredagsnöjen, utan att jag har fått, vad man skulle kunna kalla en representativ bild av det rådande läget i Konungariket Sverige, kommer nu denna ytterst viktiga anmodan i god tid.
Så var inte blyga nu, utan låt nutidsromantiken flöda ur edra innersta gömmor och förgyll min älskade fredag ännu litet mer...

Att sitta hemma på kammaren och dricka Kung eller kanske till och med Stockholms, är också ett sätt att spendera sin fredag. - Inte ett särskilt vackert sätt kanske, men ändå minst lika intressant och vördnadsfullt som något annat sätt.


Väl mött!

Just!
Jag är i behov av lite gamla schlagers. - Naturligtvis för gloriös 78varvs uppspelning.
Kontakta mig om ni, mot förmodan, skulle vilja avyttra lite dubbletter ur era samlingar.

Mmmm, Blonda John med Adolf Jahr.... och så ett par, tre lättgrogg!

11 kommentarer:

  1. 20:00 Dobbidoo, till det en liten slurre Jim Beam. 22:15 This is England 1988, skitbra tv serie ! Till det kan det bli en Mahogney deluxe.

    SvaraRadera
  2. DOBBIDOO??? Nu måste det väl ändå vara ställt utom all rimlig tvivel att Rocket är en fiktiv person.
    Åhh, Rocket, mannen bakom känns spännande!

    Jag brukar vara i en verkstad eller ett båttält på fredagskvällarna, ikväll ska jag dock dricka Lapin, basta och lira rundpingis med grabbarna (ligger nåt helyllesvenskt över att ta orden "med grabbarna" i munnen).
    Ibland händer det dock att jag sitter med familjen i soffan och kollar på en meningslös tjock pryl med bildrör. Vi har ganska trevligt, fast det var trevligare innan "smartphonen".
    Dricker Lapin från Eckerölinjen, eller när jag känner mig stadd i kassan Oud Beersel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad krävs för att Norman ska få komma ut ur garderoben?

      Vad det gäller det mycket intressanta nytillskottet i läsekretsen så tror jag faktiskt att du är på riktigt Rocket...
      Det kan ju iofs vara rent önsketänkande från min sida, då ett tillskott av den kalibern gör mitt kuriosakabinett så enormt mycket mera intressant.

      Radera
  3. Norman D/Normandie - Du vet, hårdkokta äpplen...?

    SvaraRadera
  4. Kom just hem från kneget. Bussturen blev obehaglig då jag tvingades sitta bredvid en störig jävel i 35år åldern, förmodligen narkoman. Enda trösten var NÄÄÄKen i lurarna.
    Innan Doobidoo tänkte jag pyssla lite i garaget, jag är en såkallad mysmeckare.
    I dag står det borra och gänga på programmet.
    Jag kan garantera att jag finns på riktigt, och det är ingen lek att vara just Rocket Goldstar. 42år i motvind sätter sina spår.
    Fråga: Är Blogg en Facebook-deluxe ?
    I dag blir det lite gammal fin SKA i garaget.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte utan att man blir nyfiken på den störiga 35åringen...
      Naturligtvis är du på riktigt!
      Svar: Jag vet inte, jag har inte Facebook men jag förutsätter att svaret är nej.
      Åh Ska - vackert!

      Radera
  5. Fredagsnöjet, satt på pysslet så jag var hemma runt åttablecket, nöjet är ju att få pysa ner i soffan en stund. Klappa närmaste katt lite förstrött och klicka runt på nåt forum och kika in några trevliga bloggar. Vad gäller TV:n så har jag mindre än katterna att säga till om kanalvalet. Efter att ha laddat energi ska jag botanisera i skafferiet och värma en panna glögg. Jag är en hyfsat enkelspårig människa, kaffe hela dagen lång och sedan när kvällen nalkas så tar jag gärna något annat varmt, en ljummen rom eller en varm kopp the eller varför inte lite glögg. Omgivningen brukar komma med tråkningar kring mitt beteende, men jag försvarar mig med att det inte är mer avvikande med glögg i september än semlor i december.
    Skål då! Hasse G

    SvaraRadera
  6. 35åringen är en såndär jävel som man tycker synd om när man glor på uppdrag graskning...men hatar i verkligheten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha! Jag känner till typen.
      Din frispråkighet lockar mig för övrigt till skratt av sällan skådat slag.:-D

      Radera
  7. Nu har jag glott på This is england 1988, fällde tamefan en tår !
    Glor du på TV Lester ?
    Jag kör tjock TV, det är något som mina nätpokerspelande jobbarpolare retar mig för !
    Måste även erkänna att jag är något berusad...
    På tal om inget så har jag så gammalt kök att det tom är trä i stommarna !

    SvaraRadera