måndag 26 november 2012

Prisa Gud!

När familjen Boré häromdagen bjöd in till en enklare supé med efterföljande mansfika, så anlände en av dom inbjudna , nämligen den förtjusande Fixarerik, med en gåva så vacker att den åldrande patriarken blev mjuk som ljummet smör...
Gåvan han bringat bestod i en NOS, och jag repeterar, en NOS! Prismaster - komplett med instruktionspamflett och hela konkarongen!
Det lilla verktyget för underlättande av snusning gjorde mig ytterst glädjerusig och jag minns därför kvällens övningar ytterst sporadiskt, Jag minns dock att det blev kaffe med Punsch och kladdkaka efter avslutad varmrätt, detta emedan männen som närvarade lät sitt inre vandra runt i en värld fylld av motorcyklar, raggarbilar och finnar. - Huruvida den värld dom vandrade i är uppdiktad eller faktisk kan jag inte i nuläget svara på.

Att jag från och med nu, när jag vill, kan ta fram min Prismasterinstruktion och utläsa ord som te.x "Schwedensnuskönig" gör att min levnadssaga blir ännu något lite mera färgsprakande.

En in i helvete trevlig Prismaster i vilket fall som helst!
Tack Erik.





2 kommentarer:

  1. Tarvar en uttömmande förklaring för en okunnig

    SvaraRadera
    Svar
    1. En tydligare förklaring än den som bifogats går nog inte att uppbringa...
      Såvida du inte vill ha en förklaring ang någonting annat än Prismasterns funktion?

      Radera