fredag 23 november 2012

Att värna en tradition.


Fredag! - Veckodagarnas svar på sälskinnspälsen, är äntligen här.
Att detta faktum undgått någon ser jag som ytterst osannolikt och därvid förutsätter jag att såväl lågfrälse som bonde har utövat sin medborgerliga rättighet och hämtat ut den lagstadgade ransonen på det lokala systemaktiebolaget.
Om det är utfört enligt gällande praxis finns det ingen som helst anledning att hålla inne med vad som kommer att drickas under aftonens presumtiva bacchanal.
För egen del kommer jag att vårda en familjetradition genom att blanda Renat med Grappo och njuta utan vare sig tilltugg eller is.
Möjligtvis att det kan bli ett paket kräftor efter avslutat värv...
Så varsågoda att ta några trevande steg ut ur den trånga dryckesgarderoben och öppna edra hjärtan, så ska ni se att det känns bättre efteråt.

15 kommentarer:

  1. Får besök av min svåger och hans två små tjejer. Vi ska käka på lokalpizzan, tjejerna får sötdricka och gubbarna dricker öl. Kommer att bli görtrevligt.
    (Svårt att vara helnykterist)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha!
      Vita veckor min stjärt!
      Jag antar att det blir bearnaise på pizzan? - Det är ju trots allt löning. ;-)

      Radera
  2. Kvällen till ära blandas en Mojito ömt, har dock inte valt cigarren ännu...
    Har precis ätit en bit pulled Pork =)

    Trevlig afton pojkar!

    SvaraRadera
  3. Julmust och gifflar, arbetarklassens motsvarighet till gåslever och champagne - därmed jämt!

    SvaraRadera
  4. Oud beersel, nu när det rullat in ett par spänn. Mojito?? Flugfiskarn! Det är väl sprit med grönsaker i? Sånt man bjuder tjejer på för att få doppa?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grönsaker å grönsaker,.. Ett par blad Mynta å en skvätt lime... Historia som både innehåller kubanska slavar och Ernst Hemingway, fint! Passar bra till cigarr, Prova!

      Radera
  5. Vin till mat, rom och cola till efterrätt... Just nu sitter jag och suger på ett glas med Blossas congacspetsade glögg för att lugna nerverna efter en riktig skitdag på jobbet! Turboneger på rörradion höjer humöret, deras nya är riktigt bra! Fan, man blir glad!

    SvaraRadera
  6. Svågern med barn missade bussen, fick bli taxi. Lugnar nerverna likt Näääk med en liten jack...

    SvaraRadera
  7. Dryckesberättelserna strömmar in! - Min glädje känner inga gränser.

    Fiskarelli.
    Mojito! Mumsigt minsann.

    Runar.
    Alkoholfritt?!

    Stellan.
    Det går bra nu?

    Drusse.
    Trevligt att köra en dryckjoms "meny".
    Turbonegers nya säger du - jag kanske måste ta itu med lyssningen av den...

    Rocket.
    Nääk?! - Du är så jävla sjuk! :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lester, prova Mojito till cigarr, passar riktigt ta med den syrliga sötman!!

      Förövrigt blir det kräftor ikväll :-)

      Radera
  8. Det tycker jag Lester, faktiskt så levererar nya sångaren ordentligt! Fast det är juh klart, en ny Hertis blir han aldrig...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju ett horn i sidan till honom eftersom jag tänkte plagiera Mäster Cee och tatuera en tiger på magen... Det kändes inte lika aktuellt efter att jag sett Turbos nya frontman.
      Jag tvingas nu att tatuera en ekorre eller något annat "ledigt" djur på magen istället - Inte swinkul direkt

      När är mc mässan?

      Radera