fredag 16 november 2012

Fredag. Fredag sa jag!

Återigen har vi nått veckodagarnas svar på Ernest Hemingway. - Rejäl, spännande och makalöst charmig...
Jag kommer naturligtvis att njuta den med hjälp av den schuckraste middag, och sannolikt kommer mahognygroggar att användas i syfte att släcka min enorma livstörst vartefter det börjar aftnas.
Men den stora och egentligt viktiga frågan är ju vad allmogen vräker i sig, för att om än blott för ett ögonblick, undgå den av armod tyngda vardagen?
Med en galärslavs tröstlösa, men ändå på hårdnackade envishet kommer jag ständigt att söka sanningen ang detta!
Så! - Låt höra!
Vad dricker ni gyckelbockar?!

22 kommentarer:

  1. I afton vankas det halstrad flankstek med balsamicosås och ungnsrostade rotsaker, till det dricker jag kranvatten,frugan vin och lillungen suttar sötdricka. 20:00 Doobidoo... Är numera helnykter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helnykter som i, "fulltids helnykter ändå in i planket"?
      Eller helnykter som i"för ögonblicket helnykter"?

      Radera
  2. Planerar att vara helnykter några veckor, nyttigt för kropp och själ.

    SvaraRadera
  3. Rocket, du var ju starkölskille för ett par dar sen, berätta om klavertrampet som förstört ditt liv!
    Av ekonomiska själ så dricks det Lapin i Skogås ikväll.
    Ev, blir det en vända ner i cigarrummet med konjak, calvados fattas mig för stunden, även det pga, lågkonjunkturen.

    SvaraRadera
  4. Blir så jävla trött på drickandet mellan varven, nu är det promenader i rask takt som gäller.

    SvaraRadera
  5. Emedan undertecknad har för avsikt att arbeta imorgon så är det allenarådande gudadrycken pommac som i afton fuktar min näbb! Lev & må!

    SvaraRadera
  6. Då jag oftast är en smygläsare av Hr. Borés vackert formulerade skrivarlusta och ej förmår mej att dryfta speciellt mycket egna anförande men ändock åtnjuter eder skrift och har hörsammat Eder förfrågan om allmogens fredags drycker får jag ställa mej i ledet och med mössan i hand säga
    " -Jo tack goe herrn , ikväll smakar det med en ärligen insmugglad Slots Pilsner för att skölja ner svetsröken och att senare i soffan toppa med en eller tvenne Calvados för en komplett fredags känsla. "

    ;) mvh Mac

    SvaraRadera
  7. Grebbestads ostronporter. Låter gay, men är rätt okej.

    SvaraRadera
  8. En enånhalva Pepsi på bordet intill en toarulle med spänning inväntar tolvslaget gör jag.... Vad gör du? Kollar på golf?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha!
      Ingen golf idag, däremot dricker jag Eau de Vie och Trocadero. - Hade inte rappon varit slut hade jag haft ett glas Renat och Grappo i magen nu...

      Sitter dessutom och funderar på hur Lördagskorv kan vara så gott?

      Radera
    2. Så här är det:
      Den finländska lördagskorven innehåller för mycket mjöl för att egentligen klassas som korv. Den klassas som bakelse och bakelser är ju goda...

      Radera
  9. Rocket.
    Du vet väl att det är alkisvarning om man börjar ha vita veckor? ;)

    Stellan.
    Cigarrum, Konjak och starkburk - Det låter som att du har det bra iaf!

    Runar.
    Det är bra för moralen att arbeta mycket, således blir jag upprymd över att det fortfarande finns folk som vårdar sin moral.
    Att man dessutom vårdar den med Pommac är ju ännu litet mera hedervärt.

    Mac.
    Slots!?
    Såvitt jag har förstått så är väl det ett örtlavemang...?
    Hursomhelst är du välkommen Mac, slå din ned vetja!

    Gunnar.
    Ostronporter? Vad i allsin dar innebär det?

    SvaraRadera
  10. Jo Slots är typ lavemang men smugglaren lurade mej...

    Jag införskaffar omedelbums så fort Systembolaget öppnar imorgon en halvt dussin Helsinge Pilsener ( http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?varuNr=89811 ) för att råda bot på pilsnerbristen ikväll. Jag lovar..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lokalproducerat på min ära!
      Du är uppenbarligen en mycket medveten människa Mac, det gläder mig.

      Radera
  11. Lesters prat om lokalproducerat auktualiserade en än så länge ogjord kurs: brygga egen IPA hos Monks, http://www.monkscafe.se/bryggkurser.html.

    Bryggt öl har man ju gjort, men inte med professionel handledning.

    SvaraRadera
  12. Alkisvarning är noterat, jag längtar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är det Panthera-logotyp på skärmmössan du bär på visningsbilden?

      Radera
  13. Rött vin blev det, svärmor hade en dunk som stått öppnad några veckor så jag hjälpte till att göra slut på liket.
    /Hasse G

    SvaraRadera
  14. Om du menar rockgruppen Panthera så kan du glömma det. Jag gillar The Jam, The style council,The Specials och liknande musik. Kan även rekomendera Bruce Foxtons nya soloskiva, Bruce lirade bas i Jam och Stiff.
    Gillar världigt lite hårdrock, men svenska Graveyard är väldigt bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är det Panthera rullstolstillverkarens logotyp då?
      Nu när frågan är väckt.
      Hasse G

      Radera
  15. Gammal fråga men kräver ett svar!
    Här i Skultuna dricks det "Black Christmas" Must och Captain Morgan,kan rekommenderas.
    Ja alltså,resten av Skultuna dricker nog HB eller fulöl från Tyskland....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kenneth.
      Det låter onekligen spännande!
      Inte min smak kanske men Herrens vägar är ju som bekant outgrundliga...

      Radera