måndag 26 november 2012

Med en ton av kräkssmak i munnen...

läser jag i dagens tidning att Skolverket tagit fram riktlinjer för adventsfirandet.  - Det är ok att samla eleverna i kyrkan OM det inte finns några religiösa inslag!?
Det var väl själva faan att vi aldrig ska sluta skämmas och förneka vår kultur!
Jaja, hoppas att det inte förekommer några religiösa tongångar då. För det vore ju förödande om nötköttsätarna fick reda på att dom befinner sig i ett land vars moderna historia vilar på kristna grunder...
Om man nu tillhör en religion som inte firar kristna högtider kan man väl vara hemma den timmen - eller?
Hur kunde vi låta det gå så här långt?
Varifrån kommer alla politiker och myndighetspersoner med uppenbara förståndshandikapp?
Det enda dom lyckas med är att reta upp alla inblandade, och det finns inga tecken på att galenskapen kommer att avta.

17 kommentarer:

  1. Har hört dom du kallar nötköttsätare framföra liknande funderingar. Alltså att dom inte föstår hur svennarna kan vara så slätstrukna på gränsen till självutplånande.

    Nu är det ju inte så att majoriteten av dom kristna i Sverige är troende heller och inte blir dom det heller av att gå i kyrkan. Sen har jag en åsikt ang. den traditionella tvångsdöpningen av spädbarn men det får vi ta någon annan gång.

    Men det är ju dela av nutidens skola, "alla med" eller vad det heter. En hedning så skall alla andra vara hedningar, helst. Själv brukar jag prata om sämsta möjliga nämnare. T.ex. ifall det finns det en 70%:are i klassen så får han (brukar oftast vara en han) oxå ca 70% av resurserna och kanske en egen handledare.

    Vilket resursslöseri! Och gud nåde ifall det är någon bland de mera välartade barnen som är mera försigkommen och vill lära sig snabbare, då blir det problem.

    SvaraRadera
  2. Tvångsdöpningen av spädbarn, nu blev jag nyfiken ! Mer info Mr Grogg.

    SvaraRadera
  3. Helt bedrövligt,man blir mörkrädd av resonemanget kring såna här högtider ihop med skolan.Vi har helt rullat över på rygg....

    SvaraRadera
  4. Som sagt, skeppet sjunker. Kaptenen och en stor del av besättningen är idioter.
    Tvångsdöpning? Är det många spädbarn som farit illa av det?

    SvaraRadera
  5. grogg.
    Jag kan köpa ditt resonemang ang 70%:are, men tvångsdöpningen du nämner är väl snarare en typisk sån sak som endast dom som inte döper sina barn tycker är förkastligt...?

    Är man inte medlem i Svenska Kyrkan har man, enligt mig, dragit sitt strå från stacken.
    Nog för att Sverige är ett väldigt sekulariserat land, men oavsett om man tror på Gud eller inte så kvarstår faktum. - Hela vårt samhälle, inklusive dom lagar och moraluppfattningar som hör därtill, vilar på kristen protestantisk tradition.
    Man kan ju, om man vill, sitta hemma på kammaren och gnissla om häxjakter och kyrkans historiska maktmissbruk istället för att öppna ögonen.

    Stellan.
    Att det sjunker är solklart.
    Jag vet att jag har varit vass ang hemlandsbyte men jag ber ödmjukt om ursäkt för den saken. - Just nu finns det ingenting som framstår mer logiskt.

    SvaraRadera
  6. Varken jag eller mina barn är döpta eller medlemar i Svenska kyrkan, fast vi har kristet leverne och värderingar...

    SvaraRadera
  7. Lester, jag var patriot förr, så du behöver inte ursäkta dig.
    Ang, tvångsdop, så håller jag med Lester.
    När jag var gossebarn var vi utomlands på Kreta eller Rhodos eller nåt sånt, kanske Mallis och semestrade som svenskar gör.
    Min syster fick då en hjärnhinneinflammation. Det är rätt allvarliga grejer.
    Vi fick mycket hjälp av Svenska kyrkan där nere, dom var guld värda.
    Jag kommer aldrig gå ur kyrkan, fast jag inte är religiös. extrematteism är lika konstruktivt som extremreligiös, enligt min ringa mening.
    Och ja, jag vet vad kyrkans präster gjort historiskt och att religion skapar krig och bla bla bla...

    Jag gifte mig med min fru i kyrkan, det var mycket finare inredning än i rådhuset.

    SvaraRadera
  8. Man kanske skulle ta och skilja på traditon och religion.

    Lester. Asatron har väl längre tradition i det vi kallar Sverige än protestantismen och mellan dessa figurerade katolicismen.

    Men ja, ifall man nu anser att protestantismen är rättesnöret så finns det
    ju iaf några hundra år av tradition.

    Ang att ta skada. Värre hade det varit att bli född i en judisk familj. En omskärelse hade varit värre att få ogjord, på myndighetsdagen. Absolut inte samma sak men principen om fritt val gäller.




    SvaraRadera
  9. Lester!
    Jag har följt din blogg sen något år tillbaka.
    Tillhör en grupp suspekta människor som åker gamla sidventilare och lystrar till namnet Sidfläsk MC. Hittade din blogg via Stellan som av någon märklig anledning alltid lyckas hamna i vårt tält vid varje Mälaren Runt. Endast den allsmäktige Herren vet hur det går till....

    Oavsett, har med spänning följt hur ditt mästerverk i form av Triumph tar form i garaget och även om jag surfar in hos dig som "Anonym" så är jag grymt imponerad av vad du är på väg att skapa. Kan man få första tjing den dagen den ska säljas?

    Oavsett så kunde jag denna dag inte låta bli att vara anonym. Du har gett mig många visdomsord på vägen i dina betraktelser men just detta inlägg om Adventsfirandet tyckte jag var så oerhört bra att jag inte kunde vara tyst längre. Oavsett religiös åskådning så hoppas jag att föräldrarna protesterar högljutt på dom skolor som funderar på att sluta fira i kyrkan.

    Amen!
    Johannes Åverling www.sidflaskmc.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Johannes.
      Först. - Tack så mycket för berömmet och det gläder mig naturligtvis att du gillar hojen.
      Dessutom är det roligt att höra att du tagit steget ut ur anonymitetens murriga och lite kyliga vrå.
      Jag kommer spontant att tänka på känslan som sprider sig i den något urlakade kroppen då man, helt spontant, med bestämda steg stiger ur sitt favoritbås i källaren på US Video och med bestämd röst deklarerar både namn och personnummer samt uträttat ärende. - En slags skön lättnad över att få försonas med skammen och den sjukliga driften.

      Sidfläsk? - Det låter mäkta suspekt, jag kommer osökt att tänka på en jävligt ball knöl...?

      Andemeningen i mitt inlägg är att vi som har rösträtt har tillsett att det här landet numer styrs och leds av personer som gjort det omöjligt för folk som kommer hit att ta seden dit dom kommer.
      Vi bryter ju ryggen av oss för att människor från andra kulturer inte ens ska märka att dom inte är hemma längre...

      Just det!
      Välkommen Johannes. - Sitt ned vetja!

      Radera
  10. Grogg, Är inte dopet en tradition då? Att jämföra att bli könsstympad med att få vatten på knoppen känns aningen magstarkt.

    Johannes, anledningen till att jag hamnar i erat tält är att jag är en så kallad snyltgäst. Lite skrämmande är det att notera hur ni sakta dras mot vipparmarnas och stötstängernas frestelser. Ventiler som inte sitter brevid cylinderloppen leder ej till annat än ondska! Kom just på att jag åkte med styggelser som överliggande kam dit själv i år... Låt den som är utan skuld kasta första stenen, annars gör jag det!

    Lester, inte fan är det omöjligt att ta seden dit man kommer? Det finns det massor av bevis för i form av integrerade människor. Bara viljan finns, vilket den inte alltid gör.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är klart att det går, men jag menar bara våra myndigheter gör allt för att man som nyanländ inte ska behöva ta seden dit man kommer.

      Storslida? - Är det tufft?

      Radera
  11. Storslida är ett tecken på att man är en erfaren kvinna.
    Storsida är ett tecken på att man är en motorman.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusan också Stellan!
      Jag visste att jag gjode något fel då jag bytte bort min Triumph Chopper mot en "Lillsida". Visserligen original och svensksåld men 750cc är ju mer att likna vid gles "mopedmustasch" eller felstavad tatuering. Jag ville ju så gärna vara fullvärdig MC-kille ...Nu inser jag att jag inte kommer vara annat än "motorpojke".

      Tur att jag även har en röd CP-ruska med fotkoppling och manuell växellåda i garaget. Det borde väl kompensera...

      Radera
  12. Äh, lillsida duger också. Det viktiga är ju som sagt att det är en sida.

    SvaraRadera
  13. Svar
    1. Plötsligt blev ordet "Liberal" inte lika osmakligt... Ordet "Kommunist" smakar dock fortfarande obeskrivligt äckligt!

      Radera