lördag 10 november 2012

Noll Triumph!



Det blev verkligen inga stående ovationer över dagens insatser gällande Triumph projektet, men å andra sidan bytte jag hjul på min japanska Volvo, vilket i alla fall resulterade i ett uns tacksamhet från hon som spakar den.
Eftersom jag dessutom, vid ett tidigare tillfälle, lovat min äldsta dotter att jag ska göra en panflöjt åt henne, tvingade jag mig själv till handling idag.
Hon blev glad även om det inte ligger fulländad entusiasm i den...
Så, som sagt, ingen Triumph idag.
Min livssaga. - Att leva och verka allena för andra människors välmående... Eller?

10 kommentarer:

  1. Vart är världen på väg? Jag har fått en mycket tydlig instruktion av min 7-åriga dotter att se till att en panflöjt skall finnas under granen te jul.Hon e tyvärr inte begåvad med en fullt så händig fader.
    / Viktor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Viktor.
      Självklart ska jäntan ha en panflöjt! - Jag gjorde en i rfr eftersom jag hatar Kinatillverkade sopor som pajar efter 8 sekunder i händerna på ett barn, och att köpa en "riktig" panflöjt skulle kännas lite som ett hån mot flöjten om den skulle visa sig vara tråkig och därför bli lämnad, bortglömd, i ett hörn...
      Till råga på allt har jag ingen bambu hemma och kniv får jag inte ha för mor, så den lösningen var inte aktuell.

      Välkommen förresten! Kom in, slå dig ned.

      Radera
    2. Tack,jag har samma avsmak för junk o samma avsaknad av bambu så ett frö är onekligen sått.Tack för inspirationen.
      / Viktor

      Radera
  2. Spisar ni Mio min mio med Dana Dragomir ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bland annat, själv föredrar jag versionen med Anders och Karin Glenmark - eller Gemini, som dom hette...
      Nu återstår bara att se om mitt nyktra jag också gillar Gemini, det lär väl visa sig imorgon?

      Radera
  3. Doobidoovarning på Gemini ! Du Lester: Kan du inte bonga-ut några bilder på ditt Triumph projekt ?...Snälla.

    SvaraRadera
  4. Larv.

    På min tid var det sälgpipa som gällde. Och man fick tälja till den själv, med Mora-kniv utan parerskydd. Fan så det blödde!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kommer inte ihåg hur man gör en sälgpipa längre...

      Radera
    2. Menvafan?

      Och du ska prata om förfall?

      Radera
    3. Men Gunnar! En verbal käkstöt på den gode herr Lester?!

      Radera