lördag 24 november 2012

Sann glädje!




Efter avslutad spis smög jag ut i garaget och började med tillverkning av oljerör.
Produktionen förflöt mycket föredömligt och till råga på allt så dök min advokat upp med skaffning i form av Rom och CocaCola. - En gest så vänlig att mina nikotingula ögon tårades så vill den grad att det till slut strömmade nedför mina äppelkinder.
Alla rörbitar är färdiga så nu är det bara lödning och polering kvar. Kanske att jag hinner fixa imorgon...
The Hellacopters och religiös country stod för den musikaliska biten kvällen till ära.
Nu gäller groggar i soffan. - En självklar hyllning till den fantastiskt vackra och en smula erotiska fredagen.
Mitt hjärta slår glädjevolter inne i brödskrinet!

6 kommentarer:

  1. Vilka trevliga oljerör, med silverlödda kapillärböjar och allt. Fint hantverk, synd att behöva lacka.
    Tänk om det fanns transparant nickel...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att det gillas.:-D
      Lacka!? - Polering innan och efter lödning...

      Radera
  2. Mycket vackert, båd hantverk och rom med cola-gest.

    SvaraRadera
  3. Gud vad pyssligt och fint, kan du förklara vad kapillärböjar är ?

    SvaraRadera
  4. Böjar avsedda för kapillärlödning.
    Men som jag sagt förr, så hör läskedryck hemma i barnens glas.

    SvaraRadera
  5. Å då förstår alla vad kapillärlödning är, jag är iaf lost

    SvaraRadera