lördag 17 november 2012

Den osminkade sanningen om en luffares lördagsgärning.

Dagen har haft en del Triumphpyssel i sitt sköte, bromsstag och fäste till skölden är färdigsmidda och oljetanken är nästan på plats - fästena ska bara svetsas...
All polering och övrig "ytfinish" får jag ta hand om när jag river hojen inför lackeringen och den kvarvarande svetsningen.
Men djävulen vilken ynnest det är att kunna smyga omkring i garaget och pyssla med sånt som är själavårdande i ordets rätta bemärkelse!
Inte så mycket Punkrock idag dock. - Men G n´R, Kitty Wells och The Louvin Brothers skötte om mig och min danslusta på ett mycket ömt sätt.

Slutligen en klassisk fundering...
Varför i helvete är det helt ok att vara kommunist eller att vara en del av den autonoma vänstern i Sverige?
Jag äcklas av att det, enligt den rådande samhälleliga uppfattningen, är helt ok och kanske till och med lite festligt att äta vänsteravföring medan högeravföring inte smakar särskilt angenämt. - I en sund värld är all skit lika välsmakande, oavsett om den kommer ifrån höger eller vänster.

Ganska representativt iaf...

Den här bromspellen kan ev. behöva någon form av "stabiliseringsåtgärd"?

Oljeburk.

11 kommentarer:

  1. Tjusigt värre ! Är stagen till fotpluggarna också tillverkade i rostfritt stål ?

    SvaraRadera
  2. För att kommunism är den romantiska drömmen om ett perfekt sammälle där alla gör och har det lika. Kapitalism är den mindre romantiska sanningen, som dom kommunister som lyckats bli rika lever efter... Om man ska sammanfatta det kort så här med mobilen under hundpromenaden.

    SvaraRadera
  3. Ja, var går gränser? Che verkar ju vara ok att ha på bröstet men hur är det med Stalin gissar att det fortfarande är mera PK än att ha tryck med tyska politiker och militärer från slutet av 30-talet...

    Manson och andra massmördare verkar ju vara ok

    Tänkte skaffa mig en T-skirt med det finska flygvapnets (gamla) emblem, men den vågar man väl inte ha på sig i förorten.

    SvaraRadera
  4. Nä du, Grogg. Jag vet hur den ser ut. Fast hammaren och skäran har ju släckt ett och annat liv den med.

    SvaraRadera
  5. När jag var ung så var det inte fint att vara vänster, då sprang varenda unge med ÖRNtröjor och snackade om Moderaterna fast de var typiska sossebarn.

    SvaraRadera
  6. Unga örnar. Det var och är väl för sossebarn. De snackde kanske illa om moderaterna?

    SvaraRadera
  7. Unga örnar. Det var och är väl för sossebarn. De snackde kanske illa om moderaterna?

    SvaraRadera
  8. Rocket.
    Tack för berömme, det var vänligt av dig.
    Mitt inlägg var naturligtvis inte riktat mot dig, även om du nämnt att dit hjärta brinner för den Stalinistiska retoriken...;)

    grogg.
    "Sossebarn"?
    Är det barn avlade av Socialdemokrater eller barn som är medlemmar i SAP/SSU?

    Stellan.
    Jag var övertygad om att du skulle dra på dig en halvseg av den extremt fluckra flugrullen jag presenterade tidigare... Men du bryr dig kanske inte om sådana trivialiteter längre? Det är väl bara högförräderi och landsflykt som är på agendan numer.
    Återigen, slå bara en signal så hoppar jag på båten med en ask 9x19 Parabellum. Hahaha!

    SvaraRadera
  9. Va flugrulle? Jag backar och kollar!
    Unga örnar=Palmejugend.

    SvaraRadera