torsdag 29 november 2012

Kopiöst mycket jobb för någonting som inte ens går att tillverka brännvin med!

Kvällen bjöd på arbete!
Arbete av den typen där det ingår både kropp och själ, jag tror banne mig att samtliga verkstadsmoment är inräknade i det nästan färdiga oljerörsfästet...
Det är svårt att göra fint när grejerna man plockar med är mindre än fingrarna. - Och med det sagt så bör det dessutom betonas att jag har begåvats med så kallade "flickhänder".
Hur som helst så är jag nöjd. - Saker och ting kan ju alltid bli bättre, men jag pallar inte att göra om nåt så det får duga.
Således är det bara ett fäste kvar, sen är smörjsystemets stabilitet optimerad.

Nu ska jag ta en Mahognygrogg för att fira min framskritt. - Naturligtvis har jag varit ångestfylld under min skaparprocess och det känns som ett ypperligt läge för en finare drink, nu när mitt tidigare så tyngda sinne äntligen har fått välförtjänt ro, om än bara för en liten, liten, stund...

Hörde förresten på radion idag att en del av dom dömda brottslingarna i Sverige, alltså dom människor som enl. mig borde vara befriade från vissa rättigheter som laglydiga människor åtnjuter - förutom "friheten" som vi andra kan gotta oss i alltså, gnisslar om att det inte finns tillräckligt med imamer på kåkarna.
Jag antar att dessa imamer behövs för att man som rättrogen ska kunna öppna sitt hjärta och berätta om sina kval?
Återigen, vad i helvete!
Oavsett om man är kristen eller muslim så skulle man kanske ha funderat över sin andlighet innan man hängav sig åt illdåd av den grad som resulterade i att man faktiskt blev internerad!?
Att komma med facit i hand och gnälla om sin situation för en präst eller imam är ju helt befängt.
Okej att vissa kanske ångrar sina gärningar men från att ångra sig till en begäran om att dom människor som man, genom sitt kriminella leverne, skadat nåt alldeles ohemult, ska skjuta till ännu mera av sina surt förvärvade skattepengar till nåt dylikt istället för te.x vård eller skola, är ju steget väldigt långt och känns ju helt barockt.
Sannolikt kommer det snart en ny sociallag som deklarerar det maximala antalet interner som varje fängelsepräst eller fängelseimam får ha i sin skara. - Blir det för många tillsätter kriminalvården ytterligare en tjänst.

Isåfall beror detta på att i "gratis allt till alla" Sverige som är "så rikt" och solidariskt, där är det alltid ett överflöd av pengar på statens och kommunernas konton, pengar som bara väntar på att nån jävla dåre ska anslå dom till ytterligare en nödvändig utgift.

God afton.

12 kommentarer:

  1. Kör du utan gummi!?

    Think out of the box eller überkoplicerat?
    Det blir ju supersnyggt när du slipat och polerat - några timmar :)


    SvaraRadera
  2. Vad är ramfästet till frånbörjan ?.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet faktiskt inte - tankfäste kanske...?

      Radera
  3. Du är väl värd groggen, blir fint det där. Vad gäller Imamerna så ville den jag överhörde på radion inte fortsätta pga att det var en förlustaffär för honom. Så även inom de rätt-trognas religion så verkar kapitalismen gjort sina framsteg. Känns som man måste börja göra avdrag i deklarationen för hederligt leverne.
    Tjing! Hasse G

    SvaraRadera
  4. Finns det inget toppfäste på din Trajja?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har nog rationaliserats bort någon gång under årens lopp, jag tänkte att jag ska tillverka ett nytt vad det lider...

      Radera
  5. Ramen är ju i övrigt i nyskick, bortsett toppfästet vill sagä.

    Fästet blev trevligt tycker jag, det andas lite "gammal originallösning ".
    Trevligt som sagt.

    Adjö

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som du säger Erik, så är ramen i princip orörd, vilket såklart är ett stort plus vid en eventuell försäljning till en s.k "originalgubbe".

      Det gläder mig att du tror att fästet blir trevligt.

      Radera
  6. Jag tycker mig ha sett i någon av mina Triumphmanualer att ramfästet som är i fokus agerar toppfäste... Den nuvarande uppgiften blir dock justare!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror du har rätt Drusse. - Jag vill dessutom minnas att toppbultarna ser annorlunda ut med en gänga uppåt också...?

      Radera
  7. Prexis! Jag fick rådet att inte strunta i toppfäste då det tydligen skall vibba rätt duktigt utan? Dock så har jag ej testat utan så här svävar jag i ovisshet... Jag använde inte heller detta som toppfäste, det fick agera tankfäste stället!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag misstänker att det inte skadar med ett övre motorfäste - det kommer att bli ett på den här Triumphen iaf...

      Radera