onsdag 28 mars 2012

Så oskuldsfullt men ändå så fruktansvärt hårt!

I linje med den allmänrådande "Ta ett banklån och tatuera hela kroppen i en stöt" inställningen och min fetish för gamla tatueringar, så ska jag presentera en liten reflektion över det hela.
Nuförtiden är ju tatueringar inget uppseendeväckande längre - Hur mycken man än har...
Idag är det ju princip nästan mer sannolikt att folk man stöter på (om man nu är en sån person som har ett socialt intresse och träffar nya människor över huvud taget) är tatuerade än att dom inte är det, medan det för trettio, trettiofem år sen var ytterst ovanligt att en man - ja, i regel var det män som tatuerade sig - som hade ett helt fläckfritt förflutet, hängav sig åt dylik självbefläckelse.
Om den nuvarande utvecklingen är bra eller dålig låter jag vara osagt, jag kan bara konstatera att det blir svårare och svårare att vara rebell.
Hursomhelst så är det kul att titta på bilder av tatuerade människor från förr, dvs från den tiden då dom som bar tatueringar antingen gick på sjön, hade gått på sjön, hade suttit i fängsligt förvar, jobbade på tivoli eller med striptease (Jag kan ha missat nån kategori men ni fattar.)
Oftast ser dom fulltatuerade människorna på bilderna så harmlösa och nöjda ut. - Notera den unge mannen i matrosmössa te x.
Dessutom är själva tatueringarna oftast jävligt hårda!







5 kommentarer:

  1. Hade väl tänkt att detta, denna form av själbefläckelse inte är något att kommentera, men... ett part tre ggr har jag vaknat efter samma mardröm. Dvs jag drömmer att jag av nogon ospec anledning har haft någon att kludda bläck på min kropp. Vaknar kallsvettig och är tvungen att gå och kolla i spegel för att kolla att det bara var en dröm.

    MÄRKVÄL det kan visst se snyggt ut i något, en tid, men i denna video uttalas prexis min åsikt! http://www.youtube.com/watch?v=UHBnTHwDSUg

    :) Se hela, vid 5:45 avhandlas en annan sak som det borde lagstiftas om. Har upplevt liknande på resturang en söndagsbrunch och f..n att jag inte skickade ut äcklet. Iaf tappade jag matlusten - å det krävs en hel del för det...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok, efter korrekturläsning kan konstateras att det inte var grogg som skrev, det var whiskey: tankenvärksamheten är gemensam :-/

      Radera
  2. Grogg.
    Tatueringar är faktiskt jävligt fluckert om dom bärs upp på rätt sätt och att motif och människa passar ihop.
    Kolla in vår Holländska nationalskald tex. - Stenhårt uppburen bröstbodyr.
    Exemplen är många, inte lika många som alla dåligt uppburna tatueringar dock...

    SvaraRadera
  3. Tidigare hade jag en six/sex -pak men nu har jag ett bolster med en knapp. Hade jag befläckat den delen så hade det varit som en "bra" aktie - mer för pengarna.

    Just därför, ung o dum, huh...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänkte inte på fysiken primärt, snarare på att man kan bära upp grejerna rent attitydsmässigt eller snarare antiattitydsmässigt... hmm, lite flummigt kanske? Men Renat och Grappo vill ju också skriva lite.

      Radera