fredag 16 mars 2012

Lättgrogg min vänner, lättgrogg.

Fredag är lika med de charmigt alkoholiserade människornas högtidsdag. Således kommer jag att hedra alla dessa människor genom att slå på stort ikväll.
Eau de vie och Trocadero, blandat enligt regeln för Lättgrogg dvs. 3cl sprit och ca 25cl läskedryck.
Med det sagt så förstår ju den uppmärksamme läsaren att resultatet blir en, hör och häpna. - Mahognylättgrogg alternativt en Lättgrosshandlare!
Gott! - Jag kommer att inmundiga detta med vördnad.
Man blir ju både glad och lite uppspelt bara av att se ingredienserna. Se så trind och fin kvartern står i all sin prakt, och vilken färg sen...
Vid dom första klunkarna slås man dessutom av hur ystert bubblorna skojar runt i truten.
Denna övning i livsnjutning rekommenderas varmt av klanen Borés Patriark.
Den känns äldre än den är.
Sprit och läskedryck - Enkelt, lättlagat
och gott


Jag nämnde i ett tidigare inlägg att jag stötte på en mycket trevlig snubbe som är lite av en "Cigarrfeteshist"
Idag fick jag den "Lördagsgodis påse" som han hade vänligheten att plocka ihop åt mig.
Jag fick dessutom en liten genomgång av hopplocket, dussinet jag fick innehöll både prima och seconds.
Nu är det alltså bara att provröka i maklig takt och eftersom mitt minne är obefintligt får jag nog fan föra bok vid provrökningstillfällena...
Trevlig påse.














Som tur var fick jag en liten stund över i eftermiddags, då passade jag på att försöka laga mitt fickur som inte har velat funka riktigt under en tid. Man får väl se om den behagar fortsätta fungera så bra som den gjort sen fyrarycket...Sannolikt gör den ju inte det eftersom jag inte kan nåt om urverk.
Sovjetisk kvalitet?













Jag behöver ett Gökur!
Seså, hjälp mig....

4 kommentarer:

  1. Gökur!? Vad är det för fel på dig ;)

    OK det är ju hur 60-tal som helst - och helst skall träkuken titta ut en gång i timmen o föra oljud. Som om inte pendelns oljud inte var tortyr tillräckligt.
    Måste var någon som är född förtidigt, som saknar mammas hjärtslag, som kommit på den idén. Tick-Tack.

    Vad gäller urverk så måste nog Omega's Turbillion (Skeleton) eller kanske Jaegers Gyrotourbillion höra till dom fränaste även om det säkert finns "värre"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gökuret sprider ju vällustkänslor i det mest miserabla hem!

      En viss skillnad på mitt Vitryska urverk och dom du hänvisar till... Mitt funkar inte ens f.ö.

      Radera
    2. Här har du urverk, bygg ett eget eller 6 olika. Kan ju bli hur perverst som helst

      Radera