lördag 17 mars 2012

Men va faan...

Jag sitter parkerad i soffan ikväll - Av anledningar som fetma, lathet, ryggont och svagsinne.
Hursomhelst så tittar min dotter, mycket roat, på Gladiatorerna (hon är 5år så det är väl ganska ok...eller så är jag en extremt oansvarig skitförälder som låter mina ungar titta på våld!) och enligt mig så utgör hon den egentliga målgruppen för Gladiatorerna och många andra program som oftast sänds på s.k. Primetime.
Hur fan kan det komma sig att vuxna, till synes normalbegåvade människor, uppskattar sånt jävla trams!?
Det är ju helt otroligt! Vad är det som lockar?
Är det så att medelålders familjefarsor och morsor sitter med en halvdrucken radhusfestis och suktar efter vältränade, råbarkade krigare och amazoner, som substitut till den helt iskalla människan som morgontidningen och soffan delas med? Eller är det så att gemene man faktiskt tycker att det är ett kvalitetsprogram? - Det senare finner jag som mycket osannolikt.

Jag skulle kunna älta om detta en väldigt lång stund eftersom det sänds mängder av liknade sopor på TV, men jag nöjer mig med att ge mig på Schlagerfestivalen som hastigast. Nån har myntat uttrycket att Schlagerfestivalen är "barnens och bögarnas högtid"
Ehuru det är med sanningen överensstämmande låter jag vara osagt eftersom jag misstänker att homosexuella män är minst lika begåvade som heterosexuella män, och ska ju därför inte jämföras med ett barn, rent intellektuellt alltså..
Personligen så tror jag att dom som flitigast hejar på sina favoriter framför TV´n i schlagersammanhang, till största del är "vanliga" människor. Jag antar att samma människor dessutom är anledningen till att kommersiell radio har så enormt blandade spellistor...

Beror det här nationella tillståndet av "Zombiefiering" på att folk alltid är lika ointresserade av att göra nåt vettigt med sin fritid som jag är den här Lördagkvällen? Eller beror det på att man inte har högre ambitioner med sitt liv än att, förhoppningsvis jobba, sova och kolla på burken så att man kan snacka om Robinson på jobbet.
Kanske den enda anledningen till att man kanllar vidare är att man ju har husvagnsplatsen på Böda varje sommar och det är ju jäkligt trevligt att vara på Öland en stund...
Hur det än är så fattar jag inte hur man står ut med skiten!
Kul liv isåfall! Vilket jävla mörker...

Förmodligen är det jag som är helt insnöad och inte fattar, eftersom jag varken uppskattar nymodigheter, konsumtion, idrott/sport, sitta och jåla med en massa människor som jag inte har nåt gemensamt med osv.
Nu när jag tänker efter så hoppas jag att det är jag som är konstig, eftersom motsatsen skulle betyda att drygt halva Sveriges befolkning lider sig igenom sina liv och det är inte en bra förutsättning för en god mentalhygienisk utveckling.

När det begav sig hade dom iaf ball utrustning.





1 kommentar:

  1. Är du tankeläsare, eller kanske inte, mina tankar formulerar sig inte lika linjärt efter grogg.

    Nå, gladiatorer och big brother och liknande skit vägar jag kategoriskt att titta på och eftersom jag äger fjärrkontrollen så blev min 7-åring tvungen att titta på både Quantum of Solace och Mission Impossible nu i helgen, men inte kan det ha varit spännande för han somnade mitt i...

    SvaraRadera