söndag 11 mars 2012

Så jävla torsk!

Jag är så jävla torsk på gammalt junk!
Hur detta har kunnat ta sådana oanade proportioner är lite av ett mysterium...Det enda jag har att försvara mig med är, som Bantar-Björn sa: Det smög sig på...
Förmodligen har jag blivit höjt min tröskel succsessivt dom senaste 15 åren utan att tänka på det. Iofs så störs jag inte nämnvärt av min diagnos men ibland blir det så otroligt uppenbart att jag är i ett beroende. Letar jag efter nåt på nätet så är det alltid gamla böcker, gammal motor paraphernalia, gamla kuriosaprylar osv, aldrig att jag kollar efter var man köper te x. en platt-tv till bästa pris. - Även om jag kanske borde göra det eftersom jag fortfarande är begåvad med bildrörs-tv, men men, en tv köper man när den gamla tv´n är trasig och inte för att det finns schuckrare tv apparater än den man har!
Som tur är har jag inte möjlighet att låta beroendet ta det utrymme som det säkert skulle göra om det inte stördes av familj och utgifter som har en högre prioritering.
Som tur är så vet jag åtminstone ett par, tre personer till som är lika jävla sjuka som jag - Oavsett om dom är medvetna om det eller inte... Naturligtvis så njuter jag i fulla drag när någon av dom har glädjeblandad ångest över att ha köpt te x. en Omega Speedmaster från 1968 för femton flak, bara för att man MÅSTE ha en sån.
Det jobbigaste är iofs inte själva beroendet utan kombinationen av att vara beroende av gammalt skit och samtidigt hänga upp sig extremt mycket när man hittar nåt ballt.
Att dammsuga internet och maila både folk o fä på alla tänkbara ställen, bara för att komma över just den där grejen som man måste ha i sin ägo kan bli jobbigt i längden. Men det är ingen ide att kämpa emot eftersom tanken på att den finns därute gnager hela tiden... Hahaha! Faan vad sjukt!
Jaja, nog om detta!

En sak som jag anser tarvar en reflektion är:
Varför i all sin dar bär inte civila män båtmössa längre!?
Båtmössa är ju ett av dom plagg som aldrig verkar få sin välförtjänta revival. Är det för att folk som är födda efter 1938 tycker att båtmössan är ful? Eller är det att folk knappt vet vad en båtmössa är, och kanske inte ens har sett en och därför inte kan göra bedömningen?
En båtmössa i päls! Praktisk på vintern och väldigt, väldigt snygg.

Äh vafan, jag tar en till!
Hur kan det komma sig att reklam för tobaksprodukter som kräver inhalering för att ge den stimuli man eftersöker vid tobaksrökning, nästan alltid skildrar en glädjesituation eller galanta damer, medan reklam för tobaksprodukter som inte kräver inhalering oftare förmedlar en känsla av stil, finess, pondus och ansvar.
Är det för att det är så på riktigt? Te x. att den genomsnittlige cigarettrökaren är lite av en lallande fåne som bara är ute efter att få slå fyr på en Carmencita och dra ett par enraders för polarna under tiden man kollar på brudar, medan den genomsnittlige cigarr/piprökaren är en mycket sofistikerad människa som lever ett rikt socialt liv med alla dom förutsättningar som krävs för att kunna tillskansa sig inflytande och dessutom ha god kännedom om det sociala "spelet"?
Eller är det så att en cigarettrökare är gladare och mer bekymmersfri än den tungsinte och på gränsen till paranoida piprökaren?
Det i Sverige så vanligt förekommande snuset håller jag utanför mitt resonemang eftersom det är ett specialfall.

Förresten! Jag vet att det är en hel del besökare här i mitt lilla rökrum, men det är endast ett fåtal som kommenterar det som skrivs.
Är övriga besökare så nöjda att dom bara nickar och håller med där dom sitter framför sin dator, förmodligen klädda i frottémorgonrock och slippers, ids man inte kommentera eller förstår man helt enkelt inte vad som skrivs? Konstigt iaf.










3 kommentarer:

  1. Tjena Lester! Joda visst är man inne å ser vad du pysslar med, tyvärr efter bloggers uppdatering är funktionen att skriva några rader med en iphone helt rysk, därav blir det mer läsa än skriva.
    Hur går det med rökat då? väntar mig långa upplägg, så jag vet vad som är din nisch i tobaksjungeln =)

    // Flyfisher

    SvaraRadera
  2. The METHODS of the EXPERTS

    Cleaving through the air is an exhilarating feature of riding a motorcycle, but it is important to ensure that one has adequate riding apparel.

    A long Mackintosh, stout boots an a warm knitted scarf are all highly recommended as are flying goggles and a sefety helmet of strong leather, manufactured with a cork lining.

    http://under50cc.files.wordpress.com/2007/09/1methodcover.jpg?w=450

    SvaraRadera
  3. Grogg.
    Som vanligt med ett spralligt leende på läpparna...
    Mackintosh var nytt för mig - Antar att det är en s.k. Trennskått?
    Jag som inte ens har en svänglapp som är utställd för bikeriding blir ju lite nervig när man läser sånt där, en kvalitativ läder/korkhjälm är väl inte helt gratis heller antar jag? Man kanske skulle skita i det där med hoj?

    SvaraRadera