måndag 12 mars 2012

Gratisrökning del II

Ikväll var det dax för gratisrökning igen, som vanligt på Flyfisher´s bekostnad!
Det blev en Monte Cristo.
Eftersom jag inte kan ett dugg om cigarrer så vet jag inte var på cigarrlyxighetsskalan den ligger, men jag förutsätter att "The fisher" inte bjussar på skräpgarringar!
Hur som helst så tyckte jag att den var väldigt trevlig, inte lika bra som den förra (som jag har glömt namnet på) men det beror nog på att jag drack en Calvados till den...

Har någon slängt pärlor för ett riktigt praktswin?
En annan rolig passus i sammanhanget är att jag häromdan träffade en kille som har varit/är djupt nere i cigarrträsket. Av en händelse kom vi in på cigarrer och jag frågade om jag fick köpa lite "Lördagsgodis påsar" av honom och det var inga problem. Han skulle plocka ihop lite nybörjarcigarrer åt mig ur sitt lager och han hade en hel del...
Nu behöver jag ju en humidor för 50-75 cigarrer!!! Gärna en lättskött variant med tydliga instruktioner så att en tom. en lågbegåvad kan begripa hur den ska skötas.

Vi tar en rolig grej till!
Min favoritsjukhusteknikerfarbror, som tidigare har inhaleringsrökt kopiösa mängder tobak, har bestämt sig för att sluta röka och det verkar gå väldigt bra. Detta gläder mig nåt enormt eftersom jag är väldigt nära bekant med inhaleringsrökningens ev. skadeverkningar. Dom skadeverkningarna är iofs inte hemligstämplade på nåt vis...

Jag fick trevlig post idag också! - ARD magnet setup till Trajjan. Oerhört mysigt.

Hehehe...



10 kommentarer:

  1. Gunnar (Teogoogliker)13 mars 2012 kl. 10:44

    Sorry, så små humidorer som du efterfrågar är bara korkat. Ungefär som "äh, jag behöver bara ett litet enbilsgarage".
    Cigarrsamlingar växer lavinartat. Jag har humidorplats för cirka 400 cigarrer, och det har varit fullproppat mellan varven. Men om du vill ha en liten stödhumidor för typ 15-20 cigarrer kan du få en gratis av mig - om du hämtar den hos Stellan, som lånade den för drygt tio år sedan.

    SvaraRadera
  2. Gunnar.
    Du är uppenbarligen en god och omtänksam människa.
    Stort tack, jag ska höra med honom om den är ledig då...

    SvaraRadera
  3. Museer har ju någon form av bytlånesystem. Vi kanske kan bytlåna askfat, humidorer, punschkoppar och annat trevligt.

    SvaraRadera
  4. Härligt Lester!! Välkommen in i cigarrträsket, det du rökte va en Montecristo no.4, världens mest sålda Havanna cigarr, inget skräp men absolut inte bland det dyraste du kan röka. Förövrigt tycker väl jag inte att pris spelar så stor roll, du kan röka 600kr Davidoff men ändå få en bättre smakupplevelse av en lagrad Havanna. Det du rökte sist var en Partagas Short Partagas med några år på nacken.

    Ang humidor, köp en onödigt stor, de kommer fyllas på i längden, en dyrare humidor brukar även hålla fukten bättre än billigare Kina historier.

    //Flyfisher

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ang cigarrkvalitet så syftade jag bara på att en Monte Cristo kanske var onödigt fin för en vanlig torpare?
      Jag kan ju bara skilja på gott och inte gott så pris och status är inte så viktigt... :-D

      Radera
  5. Bytlåna!
    Jag ser med spänning fram emot att ev kunna tillmötesgå en låneansökan framgent.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kan man tänka sig i utbyte mot en Aristocrat 1961 (enarmad bandit) och en fyrpipig AGA-askkopp?

      Se länkad bild.

      Radera
    2. Såg att jag skrivit länken som ett jävla miffo.

      Den här ska funka bättre!

      Radera
  6. Käraste Boré,
    Billigare cigarrer anser jag inte vara värt att röka, den du rökte får du i Sverige för ca 80bagare, vilket inte är blödigt om du jämför med njutningen den gav, Utrikes är den betydligt billigare.

    Hojta till när du börjar få tomt i påsen...

    //Flugfiskaren

    SvaraRadera
  7. Sablar va fin askkopp Gunnar :-)

    // Flugfiskaren

    SvaraRadera