torsdag 10 maj 2012

Väldigt nära ett antiklimax.

Nedrans!
Efter att Arnold och jag tagit en liten strupfuktare för att fira kvällningens ankomst, så blev jag såklart lite yster och ville dansa. Alltså den sortens dans där man ligger helt still i soffan och endast tänker på en situation där det finns en naturlig koppling till dans.
Jag hittade inte guldkornet jag sökte i min dator, panikade lite grann, men kom sedan på att en del bra saker läggs ju ut på det s.k. Intern Net.
Så...
Vrid nu upp volymen och njut av en fantastisk visa, framförd av en av Svensk nöjesindustris absolut största.
Min yttersta förhoppning är att jag ska kunna återkomma till den här herren vid ett senare tillfälle...

Saknaden efter fornstora tiders lövade dansbanor och folkparker är så stor att det känns som om ett svart hål av saknad förtär mig inifrån
Eller, hrmm... Fantomsaknaden ska det nog vara, om nu rätt promt måste vara rätt?



6 kommentarer:

  1. Ahh, nödrimmens okrönte mästare! Man kan liksom inte låta bli att flina brett! Och 1032 registrerade låtar hos STIM, det är inte kattskit. Ska tydligen vara rekord. Måste då i sammanhanget få berätta att min gamle far faktiskt har dragspelsackompanjerat hr Skogman i Sågmyra Folkets Park nån gång 1972-73. Hade länge ett signerat kort med Thore i sin röd-vit randiga kavaj och halmhatten käckt på svaj. Snacka om starstruck!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Juste med en farsa som halat kistorgel åt TS!
      Jag antar att du, genom ditt släktskap med nämnde dragspelare, åtnjuter en hel del fördelar i såväl sociala som byråkratiska sammanhang?

      Radera
    2. Nja, det är inget som har märkts(tror jag). Hade han varit riksspelman så kanske... Fiol står högre i kurs i det här landskapet. Farsgubben har även kompat Bengt Sändh, ingen dålig merit det heller...

      Radera
  2. För många år sedan gick en mycket bra föreställning på Stadsteatern i Uppsala som handlade om Thore i våra liv.
    Den var mycket se och hörvärd.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vaddå?!
      Var Thore med eller spelades han av någon annan?

      Radera
    2. Har för mig att Thore redan gått bort. Det var upplagt så att en skådespelare berättade och sjöng en hel del Skogmandängor och det ihop med tidstypiska observationer. Det var kanske tio st i publiken men det gjorde inget då föreställningen var mycket bra.

      Radera