lördag 26 maj 2012

Sommarstugeverksamhet






Den här dagen hade sjösättning av plastbåt och allmänfix av sommarstuga i sitt sköte.

Min extremt hjälpsamma onkel hade redan förberett sjösättningen minutiöst så den var snabbt avklarad. Dessutom hade han rotat fram en gammal stationär motor som han skulle rappa liv i vid tillfälle. - Sånt är alltid trevligt!

I övrigt har dagen hittills bjudit på fiskande barnunge, gräsklippning, renovering av en vågbrytare samt kokkaffe och torpedo.

En mkt bra start med andra ord!

Ja jävlar! - Jag hittade en ask knallkork i boden, så ikväll finns det stora möjligheter att det blir ett parti knallvarpa. Det var inte direkt häromdagen man spelade knallvarpa inte!

Published with Blogger-droid v2.0.4

13 kommentarer:

  1. Se där, en Gurkha Ancient warrior.Hur var den?
    CPT Willard

    SvaraRadera
  2. Där ser man, uppmärksamt!
    Den började ganska anonymt men mot slutet blev den klassens klown...
    Den var bra!

    SvaraRadera
  3. Som en annan då:)/CPT Willard.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag utgår ifrån att ditt förflutna på Kambodjas floder har gett dig en lite klownig karaktär...?:-D

      Radera
  4. Skiter i garringen även fast det säkert smakat gott....
    Mitt kungarike och en kaffegök (som man säger i småland) för att ha varit med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hade naturligtvis varit angenämt om du närvarat.

      Radera
  5. För en oupplyst dumskalle, vad fanken är knallvarpa?

    SvaraRadera
  6. Då är vi två som är oupplysta

    SvaraRadera
  7. Här kommer en kvalificerad gissning på knallvarpa. Placerar man kanske ut knallkorkar på gräsmattan och kastar sten hejvilt i syfte att träffa desamma. Ev. träffar saluteras(under stor fröjd och gamman)med inmundigande av för sammanhanget lämpliga drycker. Kan det vara så?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har såklart inte en aning om vad knallvarpa är!
      Antagligen samma sak som "vanlig" varpa, men med en knallkork monterad på stickan...?

      Radera
    2. Knallvarpa spelade jag på 60-talet med morbröder & morfar
      Om jah inte minns fel, så var det triangel-zoner med linor och metallhållare för knallkork i hörnen. Extra poäng om man fick en kork att smälla med hjälp av varpan...

      Radera
    3. Jag blir nostalgisk och drömmer mig tillbaka - är förpackningen till salu?

      Radera
  8. Fan också!! Jag som trode att det skulle komma något skönt upplägg, finns det ingen beskrivning med i asken?

    Så många frågor....

    SvaraRadera