fredag 11 maj 2012

FREDAG!!!











Charmalkisdagen är äntligen här!
Jag är så in i helvete nöjd! Efter att ha försökt sova bort en förkylning, steg jag upp och tog en Punch för att få lite fart på pumpen. Var noga med att iaktta den gulnade cellofanen på det bifogade fotot.
Just den gulnade cellofaninpackningen gör att vördnaden inför vad som komma skall blir så ofantligt mycket större... Det känns faktiskt som om att mitt nyvunna intresse för cigarrökning blir mer och mer rituallikt, jag tror inte att det är helt sunt!?
Med magen laddad med tacos kände jag mig redo för en raggarbilsdust, det blev inga direkta stordåd men lite förberedande studier hann jag med innan jag ledsnade. In igen, Renat & Grappo - Så fint!
Påkallade Arnolds uppmärksamhet genom att använda mig av ett så kallat SMS, han hade smygstartat med starkburk och var definitivt inte bang på vare sig Folkgrogg eller Lättgrosshandlare!
Nu är alltså helgen invigd.
Jag kan inte låta bli att fascineras av utseendet - det ystra, livfulla bubblandet hos en nyblandad "Lättgross" som inte vill nåt hellre än att framföra sitt extravaganza dansnummer, på sin väg nedströms mot den väntande verkmästaren nere i magen.
Att grogga är nog min favoritsysselsättning! - Det finns helt enkelt inga baksidor!

F.ö. så provade jag Rom och jos tidigare under kvällen...
Erik. - You are a naughty boy!

15 kommentarer:

  1. Kan bara instämma, oerhört trefligt med lite moget fredagsmys.

    SvaraRadera
  2. Trevligt att du gillade den sofistikerade mixen av ca hälften söt /mörk rom och hälften bättre apelsinjos.

    Serveras helst utan is och bara något sval.
    Jojo.

    SvaraRadera
  3. Hoppas du har piprensare hemma. Pipan kändes lite trög på väg till Strängnäs i morse.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart! Det ständiga kondensproblemet med dollarpipa...

      Radera
    2. Ikv 90 först...

      Radera
    3. Skicka ditt nummer till 070-3732393! Antar att fam. Boré inte finns på Eniro.

      Radera
    4. Nähähä.
      Nänä.
      Då surröker jag Antico Toscano och ursinneskör hem till kaffekvarnen hemmavid, då...

      Radera
    5. Jahaja.
      Jaja.
      Det blev ju bra ändå, det där.

      Kaffe, cigarr, hårda åkdon i flock och en massa nonsensprat. Tack för rundturen i grosshandlarvillans annex!

      Radera
    6. Stort tack för visiten Gunnar!
      Jag känner mig hedrad av att för första gången ha haft besök av en verksam journalist.
      Skitprat och cigarr är toppen, nästa gång ska vi sitta vid köksbordet och reda ut nostalgimysterium. En förevisning av residenset är redan planerat...

      Radera
    7. Inga bilder? Vad röktes?
      Blir det ett hemma hos reportage?

      Så många frågor...

      Har precis spisat ärtsoppa och roslagspunsch!

      Radera
    8. Hehe.
      Inte kan jag väl fläka ut min nyfunne vän på en halvobskyr blogg!
      Roslagspunch! - nu blev jag sjukt avis, det blir nog en RP här med innan kvällen är slut...

      Radera
    9. Avis!? Dricka punsch i sin ensamhet (och inte ens i tenn bägare) eller herfa å kolla vrålåk, för att sedan dricka punsch ur ett stycke tenn...
      Vem är det som är avis utav oss? :-)

      Radera
  4. Rom och jos........ Nja, vet ej om det låter så lockande..
    Föredrar då en riktig smålänsk delikatess i kaffe och mummelmann..
    Om jag mot förmodan ska ha nåt i min rom får det nog fortsättningsvis bli cuba cola.

    SvaraRadera
  5. Cuba Cola!?
    Nu går du upp på ditt rum och skäms!

    SvaraRadera