fredag 4 maj 2012

Inte så oskuldsfullt men hårt!


Jag hittade på ett par stenhårda gubbar.
Engelska Teddyboys. - Eller Edwardians som dom kallades från början, fruktansvärt välrisslade herrar iaf.
Skönt att en del människor faktiskt är på riktigt hela livet,  såvitt jag kan förstå är det djävulskt ovanligt nuförtiden.







Just det!
Idag är det ju den berömda charmalkisdagen igen. Kom ihåg att inte slarva med firandet av denna fantastiska veckodag.
Men som alltid, glöm inte att det är 3cl sprit och 25cl läskedryck som gäller!

Dagens tips:
3cl Renat och 25cl Grappo.
Ingredienserna blandas i ett grogglas och inget annat! Om ni inte äger ett grogglas får ni dricka nåt annat alt. ge faan i att supa...
Ingen is, ingen frukt och definitivt inga sugrör eller annat trams i glaset!



6 kommentarer:

  1. Hmmmm Renat & Grappo är väl inte min favvo grogg, under Julen dricks det "Arga Tomten" på Mosta Hill, Explorer & Julmust (endast Guttsta Källas), nu så här på försommaren gillar jag "Iced Jack" iskyld iste med Jack Daniels eller varför inte en "Sötnos", 3cl Limonchello (direkt ur frysen), 3cl Vodka (även den ur frysen)& Farmor Hildas sockerdricka, sa jag att den kallas Sötnos?

    DP says: Snart 18.00 och då är det 2 mil hem till den första kalla ölen, today it's Miller time...

    SvaraRadera
  2. Party hos flugfiskaren, Siwan's tunna skivor skrällar och första lätt-grosshandlaren har passerat strupen!

    För att citera våran kära Allan:
    - Varför skulle jag vara nykter just idag?

    Senare ska jag öppna lite lådor i humidoren och hitta något med kulör :-)

    SvaraRadera
  3. Jävlar i min lilla låda!
    Jag tror bestämt att både feskarn och DP är lite uppspelta över kvällens övningar.
    Jag gläds med er och hoppas att det är en rasande åtgång på både lättgroggar och sötnosar.
    Åh, Siwan och cigarrer och Miller...
    Charmalkisar är precis vad ni är!

    SvaraRadera
  4. Jahaja! Då hade man smakat på både Genevern å Grådask'n. Efter att ha haft lite extra kottar springandes runt benen denna helg så är det väldens trefligt med lite kvalitéts tid.

    I humidoren togs en Diplomatico no.1 från -01 fram, en cigarr som tagits ut ur sortimentet vilket är förbaskat trevligt då cigarren är som en hemma fru, rund och god med nyanser åt sockerka, vanilj och chocklad... Håller man kvar röken så kommer ceder och läder tonerna fram och nästan lite kanel =)

    Till detta dukades det fram ett glas Genever och ett glas Grådask. Började med att lukta på det färgade glaset och tog en sipp, på tok för sött till denna cigarr, hit behövs nog en partagas!
    Tog fram örtspriten, luktar inte speciellt, smakar lite, är nu rädd för vad komma skall när man läst bloggägarens resencion, smakar inte så värst heller, tills eftersmaken kom! Nä detta är nog inte något jag kommer komponera i fortsättningen, skall spara drycken och bjuda barnen på den dagen de får för sig att de ska drickas alkoholhaltiga drycker :-)

    Men stort tack för smakprov, det är fruktansvärt kul att få smaka av andras sortiment, såväl röka som dricka!!

    SvaraRadera
  5. Självklart så tycker jag det är TRÅKIGT att diplo 1an försvann, inte trevligt som min jädrans iPhone tyckte det skulle stå!!

    SvaraRadera