torsdag 24 maj 2012

Graveyard shift.

Efter att jag torskat på att få kyrkoherdens två grillar färdiga - bristen på sträckmetall gjorde sig påmind hux flux, så kontaktade jag min extremt charmoliserade granne för att undersöka om han skulle kunna tänka sig en liten Onsdagsdrink? (Charmoliserad är f.ö rebellslang och betydelsen är ju uppenbar...)
Det kunde han verkligen tänka sig! Så jag bryggde kaffe och laddade brickan med den, för ändamålet nödvändiga utrustningen - Bl a en flaska Plantation, glas & porslin och en noga utvald cigarr.
Den något sena Kaffestunden blev naturligtvis mkt trevlig, trots att det varken fanns kaffeflickor eller tårta närvarande.
Aktuella ämnen som te x "När dog Färgen?", "Varför är Romani ett av Svenska kyrkans officiella språk?" och "Hur i helvete kan det bli spackelrosor genom bas och klarlack, när det inte syns ett dugg efter grundning!?" diskuterades utan att det egentligen ledde nånstans, och det levererades heller inga svar på någon av frågeställningarna...

Mellan grillfiaskot och kafferepet så försökte jag mig på att skruva dit toppen på Trajjamotorn men jag blev inte klok på tätningarna på stötstångsrören mot block och topp! Dom tätningarna som ligger med i packningssatsen bygger så mycket att jag skulle behöva en topppackning som var 5mm tjock för att det ska lira...
Men det borde jag ju ha fattat eftersom ALLT görs i Kina nuförtiden - så även packningssatsen, och i min värld så är det bara den Kinesiska muren och en del Samurajrelaterade prylar som är tillverkade i Kina och kan klassas som kvalitet, allt annat är ju bara halvdant.

Javisst ja!
Jag mottog två böcker idag också.
HST - "Rum Diaries" och Albert Engström´s - "Berättelser och gubbar"
Den senare skrattade jag åt redan innan jag öppnat boken och jag ser fram emot att läsa den, frågan är bara när det kommer att finnas tid för den typen av triviala nöjen....?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar