torsdag 31 maj 2012

Självinsikt, kombinationsrökning och lite dans.

Denna Onsdagskväll fanns det inte utrymme för vare sig Lättgross eller Punch.. - Ibland är man ju tvungen att åstadkomma något, om inte annat så för självkänslans skull.
Den vedermöda som kvällen så fint hade i sin linda, var konmontering på Trajjan. Allt gick som en dans, om man med "som en dans" menar att det gick åt helvete. När koppling, vevdrev, kedjedrev och den makalöst vackra duplexkedjan till primärdrivningen monterats, så bestämde sig en av skruvarna till tryckplattan att vara stukad i gängan på nåt vis!
När jag rev kopplingen så var det inga problem, gängan ser heller inte konstig ut, ändå så jävlades den nåt kopiöst.
Detta resulterade i att jag höjde rösten, använde mig av kraftuttryck, räknade till tio, filade gängor, mera kraftuttryck osv. Jag var till och med tvungen att ta en paus för att röka opp mig lite. - Självklart var piptobaken slut när jag behövde den som mest! Den besvikelsen tacklade jag genom att skrika kuk på ett mycket vulgärt sätt! Plus att jag smulade ner en God Of Fire fimp i pipan, det var absolut inte tokigt kan jag säga. På nolltid var undertecknad åter igen sitt vanliga, lugna, harmoniska jag.
Hur som helst så sitter kopplingen där nu. - Mycket tack vare min gode vän, Brigadgeneral Knutte K, som skruvade en hel del Triumph under sin tid som kringresande lackör på 90-talet.

När jag sprang omkring i garaget och yrade så insåg jag (igen...) att jag är en s.k. "slarver" - Det ligger grejer, sopor och allsköns jävla bråte överallt! Jag fattar inte varför jag ställer till det på det här viset gång på gång på gång!?
Jag informerade Brigadgeneral Karlsson om detta, varpå han kallt konstaterade: - Så här blir det ju när man grejar lite.

Jag bifogar även en bild på en present jag fått av en motorcyklande vän, samt ytterligare en bild, som på ett mycket bra sätt illustrerar vad jag menar med slarver...Jag kanske till och med skulle katalogiseras under kategorin "Fy faan vilket jävla swin han är!" men det är jag inte karl nog att avgöra så jag nöjer mig med det något blygsamma "slarver" tills vidare.

Jag har vidare kunnat konstatera att jag har blivit beroende av att röka cigarr. Egentligen inte av cigarrerna rent fysiskt, men av känslan, vilket i praktiken är samma sak.
Nu jagar jag billiga cigarrer som ändå är nått att ha (jo jag vet att det är en paradox...) så att jag kan fortsätta med att odla min särart på ett sätt som är representativt för en General i min kaliber. 
Tips ang. ovan nämnda cigarrgenre, mottages med öppna armar och med en sån där konstig nigning som till exempel Fred Astaire gör, samtidigt som han lyfter på hatten, i samband med att han på ett sjukt stiligt och ett lite klämmigt med glimten i ögat vis, avslutar ett dansnummer.
Framsteg, mina vänner, framsteg.
Dollar med GOF i - That´s the shit!


Som sagt - Jag vet inte riktigt
vilken kategori...
Man undrar ju hur det hade
varit om inte Palme hade präglat
hela anrättningen?





4 kommentarer:

  1. "Fy faan vilket jävla swin han är!"
    Är väl ändå väldigt "inlindande" ord i mina öron..
    Då jag vet att det är barn under 30 som läser detta så kan vi ta det på telefon vad jag tycker att det kallas när man beter sig som dig.
    Jag hade ju garanterat inte kunnat sova om d vart jag..
    Däremot hade jag kanske inte fått mycket annat gjort, som tex att skruva ihop en Trajja...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha! :-D
      Din verktygsväska saknar fortfarande motstycke här uppe, fast det var flera år sen du lämnade paradiset...
      Där kan man snacka fascistdisciplin - Jag förstår hur det känns att behöva se detta. Du får tvätta ögonen med vigvatten.

      Radera
  2. Smulade sönder en GOF fimp å la den i pipan, oj jag vet inte vad bag ska säga, jag känner mig naken och rädd... Jag vet inte vem jag är längre... Hur kan du skända en GOF på detta sätt??

    Du har förövrigt mail...

    SvaraRadera
  3. Hehehe... Bakom mitt charmanta och hjärtliga yttre döljer sig en ondskefull, lismande och mörk själ.

    GOF fimpen var extremt nöjd! - Dels för att han slapp ligga på ett askfat till ingen nytta för att sedan bli bortkastad, dels för att han hjälpte hussegubben ur en mkt prekär situation, och slutligen för att han tydligen var den ende ur sitt släkte som blivit nyttjad av en riktig karl! ;)

    SvaraRadera