måndag 17 september 2012

Skaffning för högadeln.

I något som i det närmaste är att beskriva som ett rus, orsakat av att det Brittiska imperiet den senaste tiden har gjort veckovisa intåg i mitt hem, så fann jag att det enda raka var att smyga ihop lite kvällsvickning för att fira.
Att under så här högtidliga tillfällen bereda sig något annat än hummer vore ju rentav barbari, således fick det bli en snabblagad hummerrätt. - Mycket gentilt måste jag tillstå.

En hummer delas i två delar - klorna öppnas också.
Ut med köttet.
Blanda köttet med vitlök, ost, en äggula, salt och peppar.
Lägg tillbaks blandningen i skalen.
In i ugnen på 250 grader i 8 minuter.
Njut gärna med lite lime, ett glas Champagne och blicken helt fokuserad på dina nya Gardner flatslides.
Omedelbart efter avslutad spis intages med fördel en pris av det litet finare snuset dom flesta känner som Grovsnus.




5 kommentarer:

  1. Wtf? Vad äter du på nyårsafton då?

    SvaraRadera
    Svar
    1. En snarlik rätt, men då som förrätt i en meny.
      Att få hem ett par matchande Gardner flatslides är ju oerhört mycket mer sällsynt än en nyårsafton, självklart måste det firas!

      Radera
    2. Låter vettigt! Lester du som är fullt charmoliserad, vad dricks till denna viktning? Och vilken region av Cuba vill du att cigarren kommer ifrån när den skall snoppas och avnjutas? Och framför allt, vad ska bränsleblandarna sitta på?

      Med vänlig hälsning, fly-Rod cigar club Norway

      Radera
    3. Man dricker naturligtvis vad man vill, men lättgrogg eller vitt vin - nåt folkligt vitt vin går bra.
      Ang cigarren så är jag alldeles för dåligt påläst, alternativt för ociviliserad, för att kunna uttala mig om regioner och dylikt.
      Fuggarna ska sitta på min Trajja.

      Radera