onsdag 12 september 2012

Det nya Sverige?

Medan det aftnas, och jag tålmodigt inväntar min advokat som eventuellt kommer att förära mig med ett besök av charmolistkaraktär, har jag slagit mig ner i salen där även husets TV finns.
Medan jag skummar lite i en Gits Olsson pocket passar jag på att hålla mig ajour med samtiden - dvs att jag har "Bonde söker fru" som bakgrundssällskap.
Alltså, vad i helvete!
Jag kanske är trasig men i min värld är det avancerad och sniket uträknad lyteskomik. Visserligen "hjälper" ju TV4 dom intet ont anande bönderna att kanske få tillfälle att uppleva coitus, vilket är hedervärt, men jag vill nog tillstå att dom medverkande framställs som en smula eljest.
Min bestämda uppfattning är i alla fall att tittarna bryr sig föga om ehuru det blir giftermål och ett liv i evig lycka för dom inblandade, utan fokus ligger sannolikt på att framhäva dessa människors särdrag på ett sätt som jag inte skulle uppskatta om jag var en av dom kärlekstörstande och sannolikt en smula blyga bönderna.

Underhållande kan det ju naturligtvis vara ändå...

2 kommentarer:

  1. Stäng av skiten och bygg ihop trajan så att vi kan ta en sväng !

    SvaraRadera
  2. Visst är dom eljest, det är ju själva grejen. Nu ska jag inte framställa mig som tv-expert men min vän Josef bedyrade förra året att jag inte skulle ångra om jag offrade en halvtimma på att spana in Orange Bonde, som var med då.

    Jösses vilken flöjt! Snubben var som sagt orange och såg ut som något katten rapat upp på mattan, men han hade Kim Jung Il:s självförtroende och tyckte att han var guds gåva till kvinnan.

    Den slutsatsen drog jag på ett halv avsnitt och har inte sett mer tv sedan dess förutom Speedway och den fantastiska filmen Offside.

    SvaraRadera