torsdag 27 september 2012

Kedjeskyddsreaktion.

Kvällen har bjussat på övningar i att fippla med fotpinnar och det blev även lite tid till att påbörja komponeringen av ett par styren.
Det är svårt att bestämma vad man ska ha för roder. - Man landar ju alltid i konstaterandet av att ett six bend pullback är det självklara valet på alla motorcyklar.
Jag unnade mig en promenad i garaget, efter att det visat sig att jag saknar lite prylar för att få ihop styrena, och påmindes då om en present jag fått av min vän Jerker - ett kedjeskydd, så vackert att tårarna tränger fram om man tittar för länge.
Det är komplett på nåt vis, det signalerar frihet, glädje, pondus, manlighet och en massa annat som jag inte kan sätta fingret på just nu. Ett jävligt läckert kedjeskydd helt enkelt!
En tråkig sak är att jag inte har någon motorcykel att montera det på, jag måste kanske köpa en järnsporre trots allt...

Slutligen vill jag passa på att gratulera Fittja. - Grattis Fittja!

Två styren.

Jaja, det blir vad det blir, varken mer eller mindre.

Makalöst vackert! Är det eldflammor eller är det nån slags dimma
som sveper in över kedjan?

15 kommentarer:

  1. Det svåra är ju bara vilken typ av six bend pullback man ska satsa på... man vill ju vara rätt ute!
    Du får nog läsa några nr av scanbike eller nån annan tuff blaska.

    Skyddet för kättingen kan ju med fördel monteras med flammorna bakifrån och framåt.
    Som blommans flamlackade buss, 12 meter bakifrån och fram.

    SvaraRadera
  2. Är kedjeskyddet till salu? Skulle sitta som en smäck på Hulstern!
    Vad har jag missat med Fittja? Har dom mördat fler än vanligt under kvällen, eller dubbelvärdetransportrån?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Till salu!? - Kedjeskyddet är ju i princip ovärderligt. Du har visserligen en poäng i dess plats på Hulstern.

      Ang Fittja, googla Fittja +böneutrop.

      Radera
  3. Äntligen har ni ju nåt att byta mot GP fjuckarna.

    Även om det svider lite, det var ju ändå en gåva...

    SvaraRadera
  4. Och du anser fortfarande att vi ska vara stolta över vårt land?
    Jag kan känna en stark patriotism till landet vi hade förr, men dagens sverige? Nä.
    Det vimlar inte av etablerade politiker längre som förtjänat min röst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stolt är väl att ta i, men jag kommer iaf att fortsätta nöta med dom medel som står till buds.
      Men vad händer när smittan sprider sig österut - för det kommer den att göra, flyttar du igen då? ;)
      Politiker som förtjänar min röst är lätträknade men dom finns...

      Radera
  5. Nä, jag flyttar inte igen, eller jo, kanske till ett ensligt skär. Eller så tar jag väl repet.
    Det står ju inga medel till buds.
    Nu kan jag inte gå djupare i detta utan att bli stämplad som något...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, detsamma gäller mig så vi avslutar här.
      Ingen mening med att predika för dom redan frälsta...
      Jag hoppas och tror att din nya hemvist är en bra plats, och glöm inte att ta seden dit du kommer. ;)
      Jag hoppas dessutom att jag kan få mig en slät kopp kaffe till livs, om jag nu skulle råka landstiga det förlovade landskapet nån gång?

      F.ö. så kan du väl lätt finansiera huset med en försäljning av dina Amal GP? Hahaha...

      Fick lite svar av Dollar förresten, jag ska ringa honom och prata SU i kompressorapplikation nån dag, eller kanske åka dit. - Han trodde att jag skulle behöva en större fugge än hundkoja.
      Vad hade du på din Norton?

      Radera
  6. Men jag håller med, man får inte ge upp. Jag kommer att fortsätta rösta iaf.

    SvaraRadera
  7. Ämnet är för komplext för att jag ska kunna avhandla det i ett kommentarsfält. Allt är ju inte svart eller vitt. Skulle behöva diskuteras mano a mano.

    SvaraRadera
    Svar
    1. En diskussion män emellan skulle sitta som en moderiktig herrloafer med en liten men tydlig klack!

      Radera
  8. Förresten!
    Det här inlägget handlar ju för bövelen om läckra kedjeskydd, six bend pullbacks och Trajamps...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Safe! Blev nästan lite brokeback där.

      Radera
    2. Anonym.
      Jag kände att mina känslor rusade iväg en smula där... Odisciplinerat.
      Jag har ju inte sett Brokeback, men jag har hört talas om att det förekommer dokumentära skildringar av mäns sexualitet och det förefaller ju oerhört spännande!

      Radera
  9. Detta kräver nästan en okulärbesiktning!

    Six bend, jojo...

    SvaraRadera