måndag 17 september 2012

Motorrelaterat uppåttjack från den tandlöses och den rödlättes rike.

När jag kom hem från dagens äventyr möttes jag av ett litet paket som låg fint invid dörren. Paketet kom från Drottningens England och gjorde mig vansinnigt yster.
Efter att jag, med den av abstinens fumliga handen, skramlat upp mina nycklar och lyckats öppna tillhållaren, gick jag raka spåret in till salsbordet och slog mig ned för att inspektera dagens postskörd.
Självfallet skar jag upp paketet med en sjuklig noggrannhet och öppnade försiktigt...
Så plötsligt uppenbarar sig framför mig något av det vackraste jag sett sedan jag hade äran att få beskåda originaldesignen av den, före detta Hertigen av Upplands, världsberömda "kaffepetter". Där i lådan låg dom, så trinda och oskyldigt väna, hade man inte vetat bättre hade man kanske till och med kunnat ta dom för nåt Japanskt rabbel, två av västra Upplands absolut hårdaste apparater att finfördela bensin med och sedan blanda den finfördelade bensinen med luft.
Jag kände mig som Tito Beltran under festen efter genrepet till Rhapsody in rock - jag ville inget hellre än att vara äckligt närgången på ett sjukt och lite efterblivet sätt.

Jag ger er GARDNER Flatslides!
Två stycken 31mm (köpta från Mr. Ron Gardner som ett par!) i skick som nya - Min lycka vet inga gränser!
Dessa två riktiga dandy´s kommer att sitta fantastiskt fint på min motoriserade hyllning till kolonialismens giganter och deras verk.
Varsågoda!







8 kommentarer:

  1. Kommer sitta som en smäck på ditt sportiga bygge!

    Vet du om eller till vad dom är bestyckade för?

    Det kommer inbjuda till att köra i "Lemmy - shorts " utan småbyxor under...

    SvaraRadera
  2. Han jag köpte dom av hade haft dom på sin Norton Commando, vi får väl se hur det funkar - förmodligen är det "bolt-on and ride" som allt annat...?

    Utan småbyxor... Spännande!

    SvaraRadera
  3. Äh, kinesiska kopior, förmodligen.

    För övrigt - Kan du förklara det ironiska tänket bakom "Välkommen"-stenen bredvid paketet? Det där skulle inte ens Henrik Schyffert komma undan med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gunnar.
      Stenen är inget jag reflekterat över eftersom jag inte ansvarar för dom yttre regionerna av fastigheten.
      Jag misstänker att hon som har det ansvaret, och tillika avgör om det serveras kaffebröd eller inte till eventuella gäster, inte anser att en entré är en plats att utöva ironi på...;)
      Men det kanske vi får reda på?

      Radera
    2. Hörrudu Gunnar!
      Ironi?
      Du får det att låta som nåt fult och smutsigt med en välkomnande sten. :)

      Radera
    3. Jag är ändå för fet för kaffebröd. Det är en medicinsk välgärning att förvägra mig mer av den varan.

      Radera
  4. Åh, men jag fattar inte att du inte har Gp Amaler. Har du fipplat med såna i verkligheten nån gång? Där snackar vi mekanisk skönhet, helst ihop med Matchbox-flottörhus.
    Bild kommer snart på en blogg nära dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stellan.
      Det är utanför min liga med Amal GP, i synnerhet tillsammans med ett separat flottörhus.
      Jag har ju fan inte ens råd att Googla på "amal gp +matchbox"
      Men att det är sjusärdeles vackert är tvivelsutan! - Det skulle ha suttit på min BSA om inte Wal Phillips dykt upp som gubben i lådan och lockat med både basfiol och flöjt.
      Mitt problem är ju att jag, i nuläget, inte tycks hitta tid att fippla med saker överhuvudtaget i den utsträckning Socialstyrelsen rekomenderar, men jag inbillar mig att det blir mer tid för fippling vad det lider...

      Jag kommer garanterat att hårdbevaka en blogg nära mig, i min jakt efter att tillgodose mitt frivola lystmäte.

      Radera