onsdag 5 september 2012

En sjusärdeles praktfull, gravitationsmatad, venturidroppare.

Min fetisch för den gamla legenden Wal Phillips´ alster har idag fört mig till ytterligare en utpost i sinnessvaghetens ödemark.
jag kunde som vanligt inte motstå charmen hos en såpass uppenbart gentil tingest, i det här fallet en tredje generationens Wal Phillips Injector.
Jag vet att jag sannolikt inte kommer att ha användning för den och att det därför är ett vansinnigt märkligt inköp, men å andra sidan har jag en massa andra saker som jag heller inte använder, och som är betydligt mindre tilltalande...

Hur som helst, varsågoda.



En bild på konstruktören.


11 kommentarer:

  1. Men jävlars!! Den skulle ju dessutom passa rakt av på en Weslake, utan att man tillverkar massa adapters och skit(för det vet ju alla hur jobbigt det är).
    Vad är det för diameter på stosen?
    Du känner inte att du behöver en Amal GP istället?

    SvaraRadera
  2. Den skulle passa alldeles förträffligt på weslaken,om inte amalen frestar kanske en nakendans av en man med för stora biceps skulle funka som byte?

    SvaraRadera
  3. Vafalls!
    Här blottar man sin själ i ett försök att visa sina fel och brister för att framstå som mänsklig, och vad händer?
    Jo, giriga och lystna hjärnor smider djävulska planer för att locka mig i deras fälla. En fälla där dom, likt Odysseus, rullar in en trojansk häst i mitt medvetande, i form av en Amal GP och annan grannlåt, för att sedan, efter att dom blivit insläppta, ta sitt byte och lämna mig åt mitt öde...

    SvaraRadera
  4. .. och Amal brukar kallas för den sofistikerade bensinkranen.

    Vad kallar man denna då, den avancerade bränsleslangen :)

    Borde fotografera mina Posa så skulle ni få se rejäla grejor :D

    SvaraRadera
  5. Jag tror jag har en renoverad SU liggandes...
    Den är det antagligen inte en jävel som vill ha.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kan få!!!
      Röd är den också.
      Ska kika i gömmorna när morgondagen gryr.

      Radera
    2. Peter.
      Du får en gammal aristokrat att bli alldeles gråtmild genom ditt engagemang.

      För den salta tåren som gör bläcket oläsligt på mitt pergament kan intet köpas, trots att den innehåller så mycket kärlek, att den i sitt innersta väsen är att betrakta som en enorm rikedom, kan den varken giva mat på mitt bord eller kläder på min kropp.
      Tåren är till dig o barmhärtige samarit av rättvis börd

      Radera
    3. Åhå, aha, mmm.
      Jag insuper ödmjukt de välartade orden.

      Radera