fredag 3 januari 2014

Årets första Fredag.

Som från en klar himmel kom den - tjugohundrafjortons första Fredag. En mycket kort arbetsvecka bäddade för att veckans konung kunde smyga sig ändå fram, I princip helt obemärkt.
Jag är som vanligt utom mig av nyfikenhet gällande vad, den sociala konstruktion de flesta känner som svensk allmoge, kommer att döva den förestående själsliga smärtan med?
För egen del kommer jag att bjuda min egen, ytterst delikata kropp, på Renat och Grappo. Detta kommer till råga på allt att ske i samband med att jag håller gentilt hov i mitt garage och däri söka frälsa de redan frälsta med uppeldande tal om folkgemenskap och det viktiga i att modifiera gamla och halvgamla prylar i avsikt att hitta en väg ur det svenssonska ekorrhjulet.

Den legendariska estraden står härmed till förfogande. - För såväl vägmän som sexmän.

Så...
Låt televisionen bero ikväll, och ta er istället ett modest rus i sällskap av någon ni håller av.

5 kommentarer:

  1. Instämmer till fullo i eder åsikt om just denna Fredags smygande, ett smygande så försiktigt att jag inte förrän efter 20.00 innestående afton förstod att den var här... Såsom varande medlem i Godtemplarnas loge smärtar det mig något att ni, min bäste herre, inleder även detta ännu jungfrueliga år med rusromantisering. Såsom tidigare varande rusdryckskonsument smärtar det mig mycket att ni avser förtära renat tillsammans med grappo, i min modesta åsikt marginellt över den marginaliserades T-dojja. Till er glädje kan jag meddela att frälsning av redan frälsta och att låta televisionen bero är sysslor jag ofta utövar, gällande teven mycket ofta. För övrigt vill jag önska er allesammans ett år fyllt av trevliga Fredagar och så lite själslig smärta som nu kan vara realistiskt förhoppningsbart i denna tingens ordning.

    SvaraRadera
  2. Efter att min högt skattade hustru bärgat två lådor av gudars dryck från ett systembolag i min forna hemstad, så dricks det Oud Beersel under nästan religiösa former.

    Och vad tyckte Herr Bore' om bekantskapen med den spontanjästa gudagåvan? Kommer du även i framtiden slabba med spirituosa i läskeblask, eller har du blitt frälst?

    SvaraRadera
  3. Stellan.
    Jag hade tänkt att, likt den fege ryggar för annalkande fara, låta min upplevelse gällande den belgiska specialbrygden falla i oomtalad glömska.
    Nu föll det sig dock inte bättre än att du lyfte denna fråga och därvid är jag nödd och tvungen att gå i svaromål.

    Oud Beersel.
    En mycket trevlig butelj, med såväl pigg etikett som champagnekork och grimma.
    Då priset uppgick till cirka sjuttio kronor för en flaska(om jag inte minns fel...?) förväntade jag mig en upplevelse långt över det vanliga...
    Men ack vad jag bedrog mig!

    Efter öppning och servering under, i det närmaste, religiösa former och dessutom i mitt finaste ämnar, möttes jag av en doft jag är mycket bekant med. - Nämligen doften av min ungdoms ölrelaterade vomeringar.
    Smaken var betydligt bättre än doften men det första glaset jag unnade mig kommer med största sannolikhet också att bli det sista.

    Fördelen med denna resa var dock att jag lärde mig återigen att inte ta saker för givet, samt att även den mest gentile riddare kan bära på ett begär så sjukt, att till och med en man med mitt bergfasta psyke tenderar att svikta en smula.
    Det smärtar mig något enormt att låta dessa ord fly mina läppar men Oud Beersel kan omöjligt få mer än två "Jag gillar olika"-pins, av fem möjliga, från den uppländska juryordföranden.

    SvaraRadera
  4. Sätermannen.
    Som du vet så rymmer kabinettet även de godtemlplande få.
    Ert uttalande gällande Renat och Grappo bergfäster din position som godtemplare med all rätt, då avsaknaden av att kunna njuta den bästa av bacchi nektar gör övrigt intåg fullständigt överflödigt och godtemplarens väg blir plötsligt det enda förnuftiga valet.

    SvaraRadera
  5. Ha ha! Jag som ger den tio 'Rör inte min neger' pins! (Shit, nu blev bergis nån kränkt igen) Tänka sig att smaken kan vara så olika. Jag skulle se mitt liv som snudd på bortkastat utan denna dryck!
    39 spänn kostade den dig förövrigt, iss inga skarva i nu gåbbe!

    SvaraRadera