tisdag 14 januari 2014

Strängt.

Min gode vän Janne har nu i princip färdigställt plankan han byggt i rostfritt, vilken har förevisats i kabinettet tidigare.
I och med det har han, enligt mig, uppvisat ett utomordentligt engagemang då han, sitt absoluta gehör till trots, inte kan traktera instrumentet ifråga. - Eftersom jag förväntade mig att mötas av en smäktande power ballad när jag kom på besök, blev jag fruktansvärt besviken när detta faktum gällande musikalisk frånvaro delgavs mig.

När det var som mörkast kom det dock en liten strimma ljus ur en halvöppen låda invid Jannes arbetsbänk, nämligen en förpackning innehållandes något så makalöst ointressant som gitarrsträngar. - Men jösses vilken juste ask!
Swinbra logga, swinbra namn, made in USA och hela baletten.
Hade jag inte varit fullständigt obildbar så hade jag förmodligen försökt lära mig att spela gitarr. - Enbart vetskapen om att ibland behöva köpa strängar är en anledning så god som någon.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar