måndag 27 januari 2014

Rörigt.

Kvällspasset i garaget hade fabrikation av smörjsystem i sitt sköte. Som vanligt resulterade mina tafatta försök att närma mig skötet i ett bildligt öppnande av pandoras ask, och jag överrumplades bryskt av alla olika vinklar och böjar som tydligen måste till för att anrättningen ens ska bli representabel.
Arbetet påbörjades åtminstone...
Aftonens sekundant var ingen mindre än Eddie Meduza som bjöd på så kallade örhängen i en aldrig sinande ström. - Mycket gentilt!


5 kommentarer:

  1. Härlig steampunk-känsla på motorn, du har fin känsla för detaljer. Vore extra mysigt med en magnet på struten.

    SvaraRadera
  2. rocket.
    Magnet är ambitionen - dock inte i första läget...
    Tack för berömmet.

    SvaraRadera
  3. Ser ju alldeles förträffligt ut!

    SvaraRadera
  4. Oljetrycksmätare. Är väl bara ett ytterligare orosmoment?

    SvaraRadera
  5. Mcmust.
    Jag bugar mig ödmjukt inför din dom.

    Kräftan.
    Du har naturligtvis en poäng. - Jag får medta en propp om olyckan skulle vara framme.
    Dessutom så är det sannolikt att jag tvingas fylla manometerhuset med epoxi om nålen överhuvudtaget ska vara såpass still att den går att läsa av när struten vål fått upp ångan.

    SvaraRadera