tisdag 29 oktober 2013

Senaste nytt från dekorateljén.

Mitt strutprojekt Sinkadus som även visats sig vara min alldeles egna Via Dolorosa, bjöd under kvällen på mer svetsträning när fästen för oljetank och bakskärm skulle sammanfogas med ramen.
Det blir gärna ett förbannat mätande fram och tillbaks när man ställs inför den hypotetiskt slutgiltiga placeringen av saker som fastsvetsning faktiskt innebär. - Att mäta in nånting korrekt i min ram är inte aktuellt, utan det krävs även en hel del medlande och så kallad "fluktning" för att få saker och ting att åtminstone se skapligt ut...
Hursomhelst så sitter nu oljetanken som det var tänkt från början och skärmfästet likaså. Nu ska botten på "batterlådan" i och ett nedre skärmfäste ska appliceras.

Sadelbotten står på schemat.
Nåt jag gått och lurat på är om botten till en dyna måste vara i metallutförande, eller finns det nåt kryphål som gör att jag kan tillverka bottnen i framtidsmaterialet plast...?

God afton.

Efter sitt gesällprov fick den unge mannen en provanställning som sopkärls-
reparatör vid Samhalls anläggning i Tierp.

5 kommentarer:

  1. Trivsamt.
    Är det provtryckt?

    SvaraRadera
  2. Provtryckt? Skulle Pastor Boré ha dåligt självförtroende?
    Om styggelsen glasfiber skulle blandas in(vilket det endast bör göras i nödfall, då det togs fram för tillverkning av släpvagnskåpor), så kan du tejpa vanlig bron packtejp där du inte vill att det ska fastna. Sen har du en sadelbotten som passar som en smäck.

    SvaraRadera
  3. Bara dra ner byxan och tejpa omsorgsfullt innan du sätter dig i plasten.
    På köpet kan du få en ungdomlig porrpung att pigga upp hönan med.
    Mycket nöje.

    SvaraRadera
  4. Båtmaterialet glasfiberarmerad plast är ganska spännande att pyssla med, osar fan så det gäller att sörja för god ventilation.

    SvaraRadera
  5. Du Lester: Jag håller inte bara på med framtidsmaterialet, det är skitmycket järnbitar på mitt projekt.

    SvaraRadera