fredag 4 oktober 2013

Tunnelfredag.

Eftersom arbetsdagen förflutit utan komplikationer chansar jag på att den fortsätter i samma stil. Av den anledningen begav jag mig ut i garaget omedelbart efter att skaffningen som Ljuset i mitt liv berett var avklarad.
Plåtbitarna som skulle dit där påfyllningen och blindlocket tidigare satt broderades dit. - Det blev skitfult!
Efter det insåg jag att tanken satt för lågt och kapade ur tunneln.

Nu är det groggpaus, Eau de Vie och Trocadero visar ödmjukt vem som chefar i spritkällaren. Till råga på allt detta såg jag nyss en ungdomsmänniska på TV med nåt slags kärringörhänge i ena örat, det såg förjävligt ut och min spontana reaktion var att han tvivelsutan måste vara sädgås.

Mitt patologiska intresse för folkhemmet får mig dessutom att undra... Vad behagar den likgiltige och allmänt underdånige, hunsade familjefadern fukta strupen med medan han, lätt apatisk, sitter i soffan och funderar på om han vill slå eller ligga med Laila Bagge?

8 kommentarer:

  1. vin mousseux och några fulöl

    SvaraRadera
  2. Förresten, bygger du en kopia av Macouten med amerikanska delar?
    Ingen kritik, kanske det är så att du hittat formspråket men inte är riktigt klar?
    Jag menar, hur många varianter gjorde inte Munch av Skriet innan han var nöjd?

    SvaraRadera
  3. grogg.
    Nej ingen kopia, snarare något helt annorlunda...
    Tonton är ju en originaltrajja med långt framhjul. - Sinkadusen däremot, är ju en riktigt urtypisk prostatahoj!
    Den som lever får väl se om den blir ball eller asvärdelös...

    SvaraRadera
  4. Den dagen mina tankar börjar dra åt att ligga med Laila Bagge ska jag skyndsamt övergå till mineralvatten, annars lyser jag gärna upp höstmörkret med en singel malt.

    / Mr Snoid

    SvaraRadera
  5. Jättefint reportage om din knarr i Wheels. Jag som läsare är extra nöjd att det är radarparet Totte Wiman och Siever Ohlsson som skrivit och plåtat.
    Natten mellan fredag och lördag hämtade jag partajande ungdomar. Även om jag i vanliga fall är en seg gubbjävel så säger jag aldrig nej till att hämta lillungen mitt i natten, och jag är jävligt nöjd att polaren Jonte fick ur sig "jag måste spy" innan han spydde, jävlar vad jag bromsade.

    SvaraRadera
  6. Stopp och belägg, är tvungen att kasta i ankaret här .
    "Långt framhjul" talas det om...jag trodde att gränsen för långt framhjul gick runt 16" över.
    Rätta mig om jag har fel.
    Jag kanske kan övertalas till 14".
    Hrmmf....

    SvaraRadera
  7. rocket.
    Du är uppenbarligen en ömsint far, men om du har barn som är ute och partajar på helgerna så måste du ju vara bedrövligt gammal...?

    Jerker.
    När ankaret väl åkt i så finns inget annat alternativ än att stanna. Således stannar jag och konstaterar att åtta tum över är inom ramen för "kort framhjul". - Och då pratar vi om åtta tum över original Järnsportster, 35mm Showagaffel, och inte åtta tum över original Triumph (vad det nu månne vara...) vilket jag förutsätter att du har med i din beräkning gällande tidpunkten för den nuvarande ankringen.

    SvaraRadera
  8. Född 1970, knullade utan kådis 1988...Fick sladdbarn 1997. Fick 40-års kris 2010, köpte longboard.

    SvaraRadera