lördag 12 oktober 2013

En eftersläntrare...

Fredagen vecka fyrtioett hade inte mycket märkvärdigheter att bjussa på, jag upplevde den snarare, och till min oomkullrunkeliga besvikelse, som väldigt slätstruken.
Ett dagsverke i Örebro med obligatorisk kyrktitt, där S:t Nicolai kyrkan var målet för granskning, var allt jag hann med att avverka under dagen.
Kyrkan imponerade utvändigt men tyvärr inte invändigt. Undantagen var ett antal träsniderier som prydde kyrkväggarna.
Jag överväldigas något enormt av hantverket som finns representerat i våra kyrkor!
Att jag till råga på allt mottog ett så kallat MMS föreställande en väns vänsterhand som förser sig med en cigarr ur The Griffin´s 25 years anniversary jar gjorde inte att min arbetsamma tillvaro kändes vare sig glamourös eller särskilt trivsam.

Vid återkomsten till mitt hemman satte jag omedelbart igång med oljetanken och soppatanken till Sinkadusen. Att såga aluminumplåt med sticksågen gick över förväntan och bitarna till topp och botten samt svepet runt hästskon är färdiga, batterilådan, oljerören, påfyllningen och eventuella urkap får vänta ett tag...
Jag skulle dessutom ha slabbat på lite tenn på soppatanken men tyvärr hanns inte detta med, men vem vet - kanske lördagens afton bär lite tennslaskeri och skärmfästestillverkning i sitt schatull?

Självklart firade jag Ehrling Wahlgrens namnsdag under gårdagen, detta genom att blanda ett antal lagom starka groggar som avnjöts till tonerna av Turbonegro och den mysiga doften av bränd metall.
Något senare dök Arnold upp med en påse starkpangare från Vårby och slöt naturligtvis omedelbart upp i firandet av dagens kraftkarl till namnsdagsbarn.

Slutligen.
En av kabinettets stamgäster -Fixarerik- hade den goda smaken att skicka mig ett par bilder föreställande den strutchopper/bobber han iordningställer. Jag måste tillstå att detta gladde mig något enormt och jag hoppas att hans tilltag smittar av sig på övriga kabinettbesökare.




10 kommentarer:

  1. Själv så fejade jag både i kåken och garaget under fredagen, fixade tom käk !

    SvaraRadera
  2. Hehe, trevligt att det livar upp i stugan!
    Låter väldigt gemytligt med groggar, turbonegro, starkpang och advokater i en enda röra.

    Rocket, har du blivit arbetslös?

    Lite spänd inför min speedway-premiär som jag hoppas att den går av stapeln under morgondagen.
    Den som lever får se.

    SvaraRadera
  3. rocket.
    Varför ledsnar du på dig själv hela tiden?
    Antingen ledsnar du för att du känner dig som en "Facebook-apa" eller så ledsnar du för att du har sopat i dig ett par lådor malt under semestern...
    Sluta opp med det där, tjusningen med mitt kabinett är ju att man, så att säga, kan vara "au naturele" här.

    Jerker.
    Jag ser fram emot rapporten från ditt intåg i den svenska idrottsrörelsen. Vem vet, snart kanske du står och becknar bingolotter i nån galleria upprisslad i bästa gymnastikdräkten...? ;)

    SvaraRadera
  4. Just nu är jag trött på mig själv för jag har råkat göra en tankevurpa på projektet i garaget, fast det har givetvis hänt tidigare.

    SvaraRadera
  5. rocket.
    Tankevurpa låter spännande!
    Varför inte anamma den goda seden att dela med dig av din ofullkomlighet till oss övriga, sannolikt lika ofullkomliga, medmänniskor?

    SvaraRadera
  6. Lester, som du vet nyttjar jag ju ej mjuk byxa.
    Annars hade det varit ett troligt senario.

    Sportandet började mycket dåligt med såväl sen ankomst som ofullständig gymnastikdräkt.
    Efter att fått låna både vänster sko och åkdon av den gode Fredde och fått instruktioner om att inte släppa gasen och att ha styret i pungen bar det av lite svajigt och trevande.
    Väl tillbaka i depå väntade en utskällning av världsmästarn - du gjorde ju inte som jag sa!
    Nästa försök nu med kulorna på tanken gick det lite mer kontrollerat.
    Hemma, stel men nöjd över att inte kvaddat Freddans hoj och faktiskt åkt med brehas.

    SvaraRadera
  7. Jerker.
    Jag och min familj saluterar din nyvunna titel som Hård motorman.
    Att allt gick bra faller naturligtvis helt inom ramen för mina beräkningar och det gläder mig att en eventuell förvåning över en så kallad "flopp" utablev.
    Mjuk byxa är inte att förkasta. - Sött och salt, som rocket brukar säga...

    SvaraRadera
  8. Griffin-burken var inte så jäkla fancy som den såg ut, den var veckans special offer i den för övrigt mycket trevliga walk in-humidoren på flygplatsen i Zürich.
    Har man vägarna förbi måste man handla där, trivsamt ställe! Jag har som mål att mitt flitiga frekventerande någon gång ska bära frukt, så personalen vid min ankomst ska hälsa mig vid namn.

    SvaraRadera