måndag 21 oktober 2013

Hess-sko Del 2. Alt. Standard HD-hästskomodell.

Istället för att njuta av kvällens TV-program nedsjunken i soffan lät jag drömmen om att uppleva frihet, fri sex och ägandet av ett ljusbrunt läderbälte med mässingsspänne att använda i dom utställda jeansbyxorna, locka mig ut i garaget.
Väl där fortsatte jag med oljetanken, som för övrigt är en standard HD-hästskomodell, och tillverkade detaljer för att fästa tanken i ramen med, samt ett "oljepåfyllningsrör".
Jag fick öva mina färdigheter i ämnen såsom slipning, svarvning, borrning och gängning, men framför allt fick jag tillfälle att traktera mitt absoluta favoritinstrument, pansarfilen - Der panzer!
Svetsarna slipades ned och slutligen iscensatte jag en möjlig slutscen i den eventuella filmen om en oljetank till en Harley med komfortchassie.

Just det!
Min mycket gode vän Sebban, som är en mästare på att hantera estetiska utensilier, skickade en bild som han precis målat. Eftersom jag är en erkänd kännare av god konst tar jag mig friheten att presentera bilden här i mitt lilla krypin. - Jag hoppas att du inte misstycker Sebban...?
Det är ingen idé att den eventuella läsaren försöker lura av honom bilden eftersom undertecknad redan har paxat den om den ska säljas.
Tvivelsutan en makalöst läcker artefakt! - Den har dessutom ett syfte som jag kanske får anledning att återkomma till...
Varsågoda.

En av metallens många vackra skepnader.



En psykiskt sjuk människas arbetsbänk.


Ett verk av en spirande ung talang med smak för livets goda.

7 kommentarer:

  1. Tjusig hetssko! Ang. bilden på den ofärdiga skissen av vad som komma skall, gör som du vill den är inte skyddad ;) Arbetsnamnet är iaf: typisk gubbe som sätter slipsen i pannan i kön in på stället och frågar vakterna om det råder slipstvång på dansstället som egentligen är ett 18 års-hak, blir insläppt för att spendera svinmkt. flis men stöter på fel tjej som i sin tur funderar på att konvertera till sin pojkväns religion, går ut med vakterna och säger nåt opassande om mörkhyade i grupp, får handleden bruten av den ena vakten som vill imponera på sin kollega som kommer ifrån Korea och är mer kritisk än vad gubbjäveln med slipsen i pannan och dom nedpissade vita linnebyxorna är.

    SvaraRadera
  2. Hahaha, ja...
    Att ha en enkel titel på sina verk är ju nyckeln till framgång

    SvaraRadera
  3. Titeln hade man ju redan listat ut av att skåda verket.

    SvaraRadera
  4. Haha, fan va skönt att vakna med ett asgarv så tårarna rinner.
    Vad händer 6/6?

    SvaraRadera
  5. Fixarerik in da house:
    Vad händer 6/6?

    Nationaldagen och sedvanligt Indian Swap Meet på Strul MCC, kanske...

    DP says: Sebban kan han....

    SvaraRadera
  6. Just jävlar, det stämmer.
    Kommer även Sebbans original teckning att hamna under klubban på platsen tro?

    SvaraRadera
  7. Vackra oljetank!
    Du måste också försöka bygga en Bensin Tank!!!

    Min arbetsplats är mycket mer kaotisk.

    SvaraRadera