fredag 25 oktober 2013

Vägs ände.

Arbetsveckan, i den form den transpirerande allmogen känner den, har återigen nått sin cykliska topp.
Att lägga till med sitt kroppsliga fartyg i den trygga hemmahamn som fredagen utgör, inbjuder som vanligt till exakt samma typ av lugn som får den spirande morfinisten att sitta stadigt i sadeln under sina strapatser på tigerns rygg.
Den som helgar fredagens afton genom att annama bortglömda saker som respekt, lojalitet och reflexion kommer utan tvekan att belönas av densamma på ett sätt som står långt bortom gränsen för vad det mänskliga medvetandet är kapabelt att föreställa sig. Därmed finns det all anledning, att med full kraft hänge sig åt att bjuda både flytande och fast kollekt till denna veckans absolut mest välvilliga afton.

Mitt kabinett är den sista anhalten för den nederlagstyngda och tillika medellöse friaren, vars hjärta krossats obarmhärtigt på den sociala stegens altare, innan hans liv ska komma att möta sitt öde genom självspillan. Det är också en tidvis hemvist för den högtravande och allmänt föraktfulle disponenten, som genom sitt förringade behov av mänsklig värme och sin utpräglade girighet har fallit offer för eget grepp och nu tvingats in på en ensam och sorgsen väg mot livets höst och falnad.

Jag förutsätter att den folkliga paletten i mitt kabinett är i det närmaste komplett. Trots detta nödgas jag ändå, om än mycket stillsamt, ropa nedåt de vindlande korridorerna i hopp om att motta en replik vars darr skvallrar om att en historia behöver komma ut ur ett trångt och smärtande bröst.

Vad fyller en mellanchef sitt Kostaglas med under denna högtid? Vilken dryck får den lättfotade att äntligen bestämma sig för vem som kommer att bli balens prins eller prinsessa...?
Fyll mitt sinnes tomma duk med grova och sprakande penseldrag gällande allmogens irrfärder och snedsteg!

12 kommentarer:

  1. Mellanchef är så jävla gött ord, förmodligen för att arbetsledare oftast är dumma i huvudet.
    20:00 är det Doobidoo och en starkpangare som gäller.

    SvaraRadera
  2. Efter en riktig skitvecka på jobbet så blev det några glas rött vin från Amerikatt, fortsätter nog med en IPA från Oppigårds...

    SvaraRadera
  3. Svarten besöker svågerjäveln som har taskigt ölsinne från barnsben men som tur är besöker mina besvärföräldrar tidigare nämnda svåger samtidigt så lymmeln håller sig därav i skinnet och försöker spela nykter innan han slocknar omtöcknad av några Lapin Kulta.
    Svarten själv inmundigar Lapin Kulta och Stallhagen pale ale och Stallhagen US pale ale.

    SvaraRadera
  4. Jag har ett jävligt bra tips till alla oss som har svårt att hålla tassarna borta från burkarna. Mellanöl! Jag bastar 40 strax, och känner inte av ett enda tecken på skrumplever.

    SvaraRadera
  5. Några dagars hårt skogsarbete i sörmland har just avslutats med en flaska amarone (rödtjut) skänkt av J2000.
    Godafton kamrater!

    SvaraRadera
  6. Efter att ha fördrivit dagen med att plocka damm i kopiatorn, lägga patiens på datorn och låtsas läsa samma gamla pappersbunt så avslutar jag veckan med två Loka. Hjärtat har kvällstjänst och förtjänar droskhämtning från det gamla hospitalet.

    SvaraRadera
  7. Efter ett lyckat kolvbyte på "halvsvensken" men afsaknad av rätt schimsbricka till insugsventil återstår endast att fröjda ett stycke Stallhagen Pale Ale innan John Blund tar över scen och sprider sitt strössel av sömnad och trefnad i boning.

    SvaraRadera
  8. Jag bastar 44 strax och jag längtar inte tillbaka, allt är bättre nu, ALLT !

    SvaraRadera
  9. Rocket, berätta! Var det inte juste när dom enda problemen var: Hur ska jag få fitta, hur ska jag få moppen snabbare och hur ska jag få fitta?

    SvaraRadera
  10. Som jag fattar det så är jag en av få som inte längtar tillbaka till barn eller ungdomsåren. Som vuxen får jag själv bestämma hur mitt liv ska se ut, det fick man inte som barn. Det var en jävla massa regler hit och dit, stora grupper och helvete.
    Nuförtiden räcker det med att jobba 40-tim i veckan, resten är fri lek.

    SvaraRadera
  11. Och... Du får fitta! Jag fattar grejen nu!

    SvaraRadera
  12. rocket.
    Jag inser att du och jag, tråkigt nog, inte har riktigt samma livssituation...

    Stellan.
    Jag har genom mina sociala studier låtit förstå att fysikans dragningskraft inte längre är lika trollbindande som den en gång var. - Tills andra bevis framkommit klandrar jag Internet för detta tragiska faktum.

    SvaraRadera