fredag 18 oktober 2013

Snabbskubb.

Av rent principiella skäl smet jag ut en sväng i garaget efter aftontrakteringen. Det blev såklart inte swinmycket gjort på en timme men jag lyckades få till muffarna till oljetanken i alla fall.
Jag är kluven i min uppfattning angående koniska gängor. - Jag gillar att det blir tätt men jag är alldeles för anal för att uppskatta utseendet av kopplingar som inte bottnar. Gängpaj i aluminium känns inte heller överdrivet läckert...
En bra grej med att bygga saker är att man kan lär sig massor med grejer. Ikväll till exempel, har Handsome Dick Manitoba, bland mycket annat, lärt mig saker om kärlek och vikten av att hålla en alltför vuxen attityd stången.

5 kommentarer:

  1. Du är duktig Lester. Nu tänkte jag tassa ner till garaget och mysmecka lite med mitt projekt. Extra mysigt blir det om jag spelar Doktor kosmos. Dom har så finurliga och bra texter.

    SvaraRadera
  2. rocket.
    Tack.
    Vad innebär "mysmecka"? - Detaljer!
    Doktor Kosmos gamla örhänge "Högstadiepersonerna" är en glädjekälla bland många...

    SvaraRadera
  3. Högstadiepersonerna och Mobbaren är riktigt fina bitar. Jag kallar allt jag gör för mysmecka för jag är så jävla långsam.
    En sak som kan vara lite påfrestande när man verkligen försöker förverkliga sina drömmar, som i mitt fall en liten bil är bekanta som minsann har en polare som har gjort ditt och datt...Jag blir så jäkla sugen på att säga...Jag känner också lirare som är skitduktiga...Men det gör jag givetvis inte.
    En gång cyklade jag vätternrundan, då frågade jobbarpolarna om min tid, och så jämfördes min tid med elitcyklisterna ! Folk är pigga på att gnälla. Nu har jag gnällt klart för i dag.

    SvaraRadera
  4. rocket.
    Den gamla huskuren mot att inte ta livet av sig på grund av sin egen oduglighet. - Förminska andra människors framsteg i hopp om att själv framstå som lite mindre kass...

    SvaraRadera
  5. Du är klok som en bok Lester. Smygkikade på "Tyskens" blogg, det fanns en del roligt där.

    SvaraRadera