torsdag 4 oktober 2012

Representativt transportmedel.

Jag hittade en djävulskt schucker grej i en bok häromdagen. - En 30-tals Moto Guzzi med en fast monterad, tung kulspruta!
Lavett i styraxeln, så det var nog bara att slå i ettan, släppa konan på tomgång och brösta av.
Satan vad jag skulle vilja ha ett sånt ekipage, om inte annat för att kombinera nåt jag kan och nåt jag inte kan med ambitionen att bli medelmåttig, totalt sett...- Och för att impa på tjacken såklart.

Triangelparallellogram borgar för nödvändig styrka.

En ganska respektingivande pjäs från en tid då även vapenkonstruktörer
hade en sund uppfattning om estetik.

6 kommentarer:

  1. Respektingivande...

    Jag säger bara : googla "vespa bazooka "

    Adjö.

    SvaraRadera
  2. Satan vilken vacker och samtidigt vansinnigt manlig pjäs,tänk att komma farande och samtidigt dundra av enhands salvor!

    SvaraRadera
  3. Firmahoj för Elplutonen, Fredde!

    SvaraRadera
  4. Fan det är ju Top notch Stellan!
    Man skulle ju även vilja nyttja den i en frän logga,fast det skulle väl missuppfattas såklart!?

    SvaraRadera
  5. Lester,den fanns med holk också tycks jag kunna skönja.

    SvaraRadera
  6. Det verkar som om dom riktigt hårda motormännen blir lite uppe i varv...

    SvaraRadera